نقش‌آفرینی تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی بیشتر شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نقش تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله بسیج و انجمن اسلامی در تقویت بنیه دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعامل و کار تیمی بین دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و باید این تشکل‌ها در مدارس غیردولتی نقش‌آفرینی بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، احمد محمودزاده صبح امروز _‌پنجشنبه دهم آبان_ در ادامه سفر خود به قزوین و در حاشیه بازدید از یکی از دبستان‌های غیردولتی اظهار کرد: تمام تلاش دستگاه تعلیم و تربیت کشور بر این است تا هیچ دانش‌آموزی در هیچ نقطه کشور از حق طبیعی تحصیل محروم نماند و برای رسیدن به نقطه مطلوب یاری همه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران را می‌طلبیم.

وی توجه به کیفیت آموزشی و پرورشی را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: آموزش و پرورش باید به نقطه‌ای برسد که تمام تمرکزش بر فضای نرم‌افزاری و کیفیت آموزشی و پرورشی باشد و دغدغه‌های سخت‌افزاری فضا و تجهیزات نباید مانع رسیدن دستگاه تعلیم و تربیت به اهداف عالی خود باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش کار بزرگ خیران مدرسه‌ساز را در راستای تعالی نظام تعلیم و تربیت کشور بی‌بدیل توصیف و خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی آن هم در مناطق کمتر برخوردار و محروم بسیار حرکت خداپسندانه‌ای است که هم دعای مردم و هم اجر بسیار معنوی به همراه دارد و مشارکت خیران در استانداردسازی فضاهای آموزشی کشور مطلوب است.

محمودزاده با اشاره به اقدامات مطلوب آموزشی و پرورشی در بعضی مدارس غیردولتی تاکید کرد: فضای آموزشی مناسب و استاندارد همراه با آموزش‌های خوب می‌تواند نقش بسیار مهمی در تربیت دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور ایفا کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضاهای بانشاط و کارگاهی برای دانش‌آموزان ادامه داد: هر چقدر آموزش‌ها رنگ و بوی عملی و کارگاهی پیدا کند، یادگیری در آن عمیق‌تر شکل می‌گیرد و بنابراین مدارسی که در این راستا سرمایه‌گذاری می‌کنند و برنامه‌های متنوعی برای دانش آموزان خود اجرا می‌کنند، قابل تقدیر هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت کار گروهی و فعالیت‌های تیمی در بین دانش‌آموزان گفت: نقش تشکل‌های دانش‌آموزی مثل بسیج و انجمن اسلامی در تقویت بنیه دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعامل و کار تیمی بین دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و باید این تشکل‌ها در مدارس غیردولتی نقش‌آفرینی بیشتری از خود نشان دهند.

محمودزاده تعامل، گفت‌وگو، همراهی و همدلی در بین دانش‌آموزان را از کارکردهای تشکل‌های دانش‌آموزی دانست و افزود: تقویت این تشکل‌ها سبب می‌شود تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر همدلی و همزیستی را فرا بگیرند و در راستای چشم اندازهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام بردارند.

کد خبر 806309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.