به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن جهانیان عصر امروز _سهشنبه هشتم آبان_ در بازدید از سامانه ثبت تناژ در ساری با بیان اینکه با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راهها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است، اظهار کرد: در این راستا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند، اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینههای نگهداری آن دارد.
وی افزود: بدین منظور اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای مازندران کریدورهای اصلی حمل بار در استان را مجهز به سامانه هوشمند توزین در حال حرکت کرده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای مازندران با اعلام اینکه بیش از ۱۹۹ هزار تردد از وسایل نقلیه باری در مهرماه سالجاری در سامانههای هوشمند توزین شناسایی شد، گفت: از این تعداد وسایل نقلیه باری بیش از ۲۴ هزار تخلف اضافه تناژ بالای ۱۰ درصد مجاز شناسایی شده است.
جهانیان یادآور شد: این میزان از تخلفات معادل بیش از ۱۲ درصد تردد وسایل نقلیه سنگین بوده که عدد قابلتوجهی است.
وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آنهاست که مزایایی چون عدم اتلاف زمان، صرفهجویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد، گفت: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را بهصورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال میکند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای مازندران با تاکید بر اینکه در مرحله بعد در باسکولهای ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده و شرکت متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام میشود، خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حملونقل بار در استان جهت برنامهریزی و مدیریت بر آن است.
نظر شما