مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمع می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح ساماندهی مدارس کانکسی در سطح کشور گفت: در تلاش هستیم در هیچ جای کشور مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاح متمرکز ۱۸ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان البرز اظهار کرد: رئیس‌جمهور در تمام جلسات، طرح‌های نهضت مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی را مورد پیگیری قرار می‌دهد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی مدارس کانکسی در سطح کشور افزود: در تلاش هستیم در هیچ جای کشور مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر وجود نداشته باشد؛ سال تحصیلی جدید با شرایط آرام آغاز شد در حالی که کلاس بدون معلم نداشتیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بهره‌برداری از ۱۸۰۰ پروژه آموزشی در سطح کشور در سال جدید تحصیلی گفت: با این پروژه‌ها ۸ هزار کلاس درس با بیش از سه همت اعتبار به سرانه آموزشی اضافه شد.

وی اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها را در استان البرز داشتیم که یک مورد آن، افتتاح مدرسه حضرت خدیجه (س) است؛ استاندار البرز بالاترین سطح مشارکت در همه بخش‌ها را رقم زده است و برای ادامه مسیر توسعه فضاهای آموزشی نیاز به همراهی بیشتری داریم.

کاظمی افزود: استان البرز پایین‌ترین سرانه آموزشی و بالاترین تراکم دانش‌آموزی را دارد؛ کارها و فعالیت‌ها برای حل مشکلات آموزشی البرز با سرعت و به خوبی پیش می‌رود و گام بزرگی برای تعادل در سرانه‌های آموزشی برداشته شده است.

وی یادآور شد: البرز از نقاط هدف است که باید به میانگین کشوری در این زمینه برسد و قول می‌دهیم پا به پای شما باشیم به طوری که وزارت آموزش و پرورش متعهد می‌شود در نهضت مدرسه‌سازی استان البرز همراه و ۲۲۰ مدرس جدید در این استان ساخته شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نیاز به همکاری و برنامه‌ریزی بیشتری داریم و زمین‌های مورد نیاز را شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه در اختیار قرار دهند؛ اولویت نخست دولت آموزش و پرورش است و یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور توسعه عدالت آموزشی بوده که زیرساخت تمام عدالت‌ها است.

وی گفت: حل مشکل کلاس‌های بالای ۳۵ نفر در افق دولت چهاردهم طراحی شده که نیاز به برنامه در این زمینه داریم؛ البرز و تهران بیشترین سهم در تراکم دانش‌آموزی را دارند که با الگوی نقطه‌ای، الحاقی و تغییر کاربری‌ها حل خواهیم کرد.

کاظمی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از دغدغه‌های دولت دانست و بیان کرد: این مهم در دولت مصوب و ابلاغ شده و تمام تلاش دولت بر این است تا به گنجینه‌های علمی توجه بیشتری شود؛ تمام این اقدامات در حال انجام است تا دانش‌آموزان که تصویر جامعه هستند به خوبی آموزش ببینند و تربیت شوند.

وی گفت: در نظام تعلیم و تربیت مأموریت اول انتقال ارزش‌ها و باورها سپس دستیابی به قله‌های پیشرفت در عرصه رقابت علمی جهانی است؛ امروز به‌رغم تحریم‌ها به قله‌های پیشرفت رسیده‌ایم و رتبه سوم المپیاد علمی ۲۰۲۴ دنیا را کسب کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این امر نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش به قله‌های رفیع برسیم، مدل‌هایی برای جهش علمی طراحی شده که یکی از آنها مسیر نخبگانی است که موفقیت‌هایی داشتیم و این مسیر ادامه دارد؛ توسعه آموزش عمومی مسیر دیگری است که مورد توجه جدی قرار دارد.

کد خبر 805663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.