بررسی مسائل مدیریت شهری ناحیه «نایسر» روی میز شورای شهر سنندج

در جلسه این هفته کمیسیون عمران مسائل شهری نایسر مورد بررسی قرار گرفت؛ اعضای شورای شهر بر لزوم همدلی و هماهنگی هم دستگاه‌ها برای تسریع در حل مشکلات این ناحیه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سالار علی‌ویسی، رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر سنندج در جلسه این هفته کمیسیون که با موضوع بررسی حادثه تصادف منجر به فوت یکی از شهروندان برگزار شد، اظهار کرد: هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما شهرداری سنندج در حد توان خود نسبت به ایمن‌سازی معابر منتهی به مدارس و شاداب‌سازی آن‌ها اقدام کرده است و یکی از نقاطی که بیشترین آسفالت را اجرا کرده، ناحیه نایسر بوده است.

وی با بیان اینکه نیازمند سرعت‌گیرهای بیشتری هستیم، ادامه می‌دهد: سنندج به شهر مسجد و مناره در کشور شناخته می‌شود و نیاز است ایمن‌سازی لازم مقابل در مدارس و مساجد با توجه به اینکه بیشترین محل رجوع مردم و کودکان هستند، انجام شود.

علی‌ویسی با تاکید بر اینکه چهارراه حاجی فیضه نایسر باید ساماندهی شود، اضافه می‌کند: ایجاد پارکینگ در داخل شهر سنندج و نوسازی و بازسازی خط‌کشی معابر نیز از دیگر موارد ضروری است که باید انجام شود.

ورود شورای شهر سنندج به حادثه فوت دانش‌آموز نایسری/ بی‌احتیاطی راننده حادثه آفرید

خیابان مدرسه برادران احمدی هیچ‌گونه پیاده‌راهی ندارد

سمیه بلمانه، مدیر مدرسه دخترانه گفت: خیابانی که مدرسه برادران احمدی در آن واقع شده است، هیچ‌گونه پیاده‌راهی برای عبور دانش‌آموزان ندارد و لازم است که این خیابان عریض شود.

وی از وضعیت سرعت‌گیرهای این منطقه انتقاد می‌کند و می‌افزاید: لازم است مقابل مدرسه سرعت‌گیر ایجاد و معابر برای عبور دانش‌آموزان استانداردسازی شود.

مدارس نایسر با چه مشکلاتی روبه‌رو است؟

خبات احمدی، از فعالان اجتماعی ناحیه نایسر نیز در این جلسه خاطرنشان می‌کند: شاید برای مدارسی که در گذشته احداث شده است، نتوان کار زیادی انجام داد اما درخواست داریم برای مدرسه‌هایی که به تازگی احداث می‌شود، استانداردسازی مورد توجه قرار گیرد تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادث ناگواری نباشیم.

وی با اشاره به ضرورت آشکارسازی مدارس و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، اضافه می‌کند: خیابان مدرسه عریض نیست و امکان پارک کردن خودروهای دیگر را ندارد که این مورد را اولیای دانش‌آموزان باید موردنظر قرار دهند.

ورود شورای شهر سنندج به حادثه فوت دانش‌آموز نایسری/ بی‌احتیاطی راننده حادثه آفرید

مدرسه مهر ماندگار نایسر اول آذر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مظفر حیدریان، معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ناحیه ۱ سنندج در این جلسه اظهار می‌کند: مدرسه برادران احمدی به صورت دو شیفته فعالیت می‌کند که هر شیفت حدود ۵۵۰ دانش‌آموز دارد و همین مسئله باعث ازدحام جمعیت و حجم بالایی ترافیک می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ناحیه ۱ سنندج ادامه می‌دهد: باید با کار کارشناسی، سرعت‌کاه و نصب علائم ترافیکی در جوار مدارس انجام شود که تا ۴۸ ساعت آینده اسامی تمام مدارس ناحیه ۱ و ۲ سنندج را که نیاز به علائم ایمن‌سازی دارند، به شهرداری اعلام می‌کنیم.

حیدریان می‌گوید: مدرسه مهر ماندگار نایسر اول آذر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۰۰ دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل خواهند شد.

ورود شورای شهر سنندج به حادثه فوت دانش‌آموز نایسری/ بی‌احتیاطی راننده حادثه آفرید

دبیر شورای ترافیک استان کردستان گفت: با توجه به اقدامات ترافیکی که در شهر سنندج صورت گرفته است آمار تصادف و حوادث ما در معابر کاهشی بوده و معابر از حالت حادثه‌خیز درآمده است.

وی اضافه می‌کند: کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است و به صورت مرتب از مدارس بازدید می‌شود.

وجود ۱۸۰ هزار خودرو در شهر سنندج

امیر جمشیدنژاد، رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری سنندج نیز می‌گوید: پلیس راهور در طول یک سال گذشته اقدامات خوبی را انجام داده، اما گستردگی کار و تعداد کم نیرو باعث شده است که هنوز مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی می‌افزاید: ۱۸۰ هزار خودرو در شهر سنندج وجود دارد و برای پلیس این امکان وجود ندارد که گواهینامه همه افراد را چک بکند.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری سنندج با بیان اینکه خود خانواده‌ها باید حساسیت لازم را داشته باشند و صلاحیت فرد راننده سرویس را بررسی کنند، اظهار می‌کند: فصل عمرانی محدود است و خط کشی‌هایی که در سطح معابر شهر صورت می‌گیرد مدام نیاز به بازسازی دارد.

جمشیدنژاد تاکید می‌کند: اگرچه که گذاشتن سرعت‌گیر شاید دارای نکات مثبتی باشد، اما خود مردم هم معترض این سرعت‌گیرها هستند.

ورود شورای شهر سنندج به حادثه فوت دانش‌آموز نایسری/ بی‌احتیاطی راننده حادثه آفرید

ساماندهی ۲۲۰۵ راننده که در سامانه سپند ثبت نام کرده بودند

حمید خضری، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج در این جلسه تاکید می‌کند: سال گذشته دستورالعملی ابلاغ شد که به دنبال آن مدیران مدارس از چرخه تصمیم‌گیری در مورد سرویس مدارس حذف شدند و این کار به خود خانواده‌ها و شهرداری‌ها واگذار شد در حالی که مدیران، اشرافیت و نظارت بهتری در این خصوص داشتند.

وی ادامه می‌دهد: این طرح امسال در سنندج اجرایی شد که به این منظور سامانه سپند طراحی شده بود تا رانندگان در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج با بیان اینکه این دستورالعمل غیرکارشناسی بوده است، عنوان می‌کند: این قانون با بخشنامه‌ای که پانزدهم مهر امسال از سوی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ابلاغ شد لغو شده است، اما زمانی که اعلام شد بسیار دیر شده بود و سرویس مدارس تعیین شده بودند.

خضری تصریح می‌کند: در مجموع ۲۲۰۵ نفر در سامانه سپند در شهر سنندج ثبت‌نام کرده بودند که در قالب ۹ شرکت ساماندهی شدند؛ راننده خانمی باعث این اتفاق ناگوار شده است که در این سامانه ثبت‌نام نکرده و دارای مجوز لازم نبوده است.

وی تاکید می‌کند: ناحیه نایسر مشکلات زیرساختی زیادی دارد که که حل همه آن از عهده شهرداری و شورای شهر خارج است و باید اعتبارات ویژه‌ای برای آن از سوی استانداری کردستان لحاظ شود که در قانون بودجه نیز برای سکونتگاه‌های غیررسمی اعتبارات لازم در نظر گرفته است و باید آن را جذب کنند.

کد خبر 805459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.