دلایل صعود تیم ملی نوجوانان چه بود؟

دلایل اصلی صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام ملت‌های آسیا مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران شب گذشته آخرین بازی خود در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا را در شرایطی که در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک از اردن عقب افتاده بود، در نهایت با برتری ۴ بر ۲ به پایان رساند و با توجه به پیروزی جذاب هنگ کنگ مقابل سوریه به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم با مرحله نهایی جام ملت‌ها رسید.

تیمی که فرصت بسیار محدودی برای حضور در مرحله مقدماتی داشت و باید در کمتر از ۳ ماه خود را برای حضور در سخت‌ترین گروه مرحله مقدماتی آماده می‌کرد. گروهی که کره شمالی قهرمان ۲ دوره جام ملت‌ها، سوریه قهرمان دوره اخیر غرب آسیا، هنگ کنگ در حال پیشرفت و اردن یکی از تیم‌های خوب قاره در آن حضور داشتند.

شاید یکی از جالب‌ترین اتفاقات درباره تیم ملی نوجوانان که نشان می‌داد این تیم به صعود باور قلبی دارد، خوشحالی ملی‌پوشان و دور افتخار زدن با پرچم جمهوری اسلامی ایران پس از بازی با اردن بود. در آن لحظات با توجه به نتایج سایر گروه‌ها، شاگردان عباس چمنیان شانس زیادی برای صعود نداشتند اما همه باور داشتند تیمی که شایسته صعود است با لطف خدا به حق خود خواهد رسید.

از ابتدای مسابقات تلفن همراه تمام بازیکنان تیم ملی نوجوانان از آنها گرفته شد تا تمرکز خود را تنها معطوف به بازی‌ها کنند. اتفاق مؤثری که به بهبود عملکرد اعضای تیم کمک شایانی کرد و آنها در این مدت از وقایع اخیر کشور و بسیاری از مسائل خارج از تیم بی‌خبر بودند.

بین ۲ نیمه بازی با اردن نیز با وجود شکست در نیمه اول بدون توجه به نتایج سایر گروه‌ها، عباس چمنیان با صحبت‌های انگیزشی و تلنگرگونه انگیزه شاگردانش که اواخر نیمه اول عملکرد مطلوبی نداشتند؛ به حدی بالا برد که از همان دقیقه اول نیمه دوم تا پایان نیمه روی دروازه حریف موقعیت‌های مسلمی خلق کرده و حتی می‌توانستند بیشتر از ۳ گل وارد دروازه حریف کنند. سرمربی تیم ملی نوجوانان از ابتدای شروع کار ایمان داشت با وجود شرایط سخت، این تیم در جمع ۱۶ تیم برتر قرار می‌گیرد و این نکته را بین ۲ نیمه بازی با اردن نیز به شکل خاصی به شاگردانش منتقل کرد.

در پایان بازی نیز ملی‌پوشان نوجوان ایران با این تصور که صعودشان به مرحله نهایی قطعی شده، با پرچم ایران دور افتخار زدند اما شادی واقعی آنها پس از مطلع شدن از نتیجه بازی هنگ کنگ و سوریه در هتل محل اقامت تیم رقم خورد.

منبع: فارس

کد خبر 805285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.