از فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه تا قرار گرفتن ایران در رتبه ۱۷ جهانی هوش مصنوعی

ایمنا از فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه قضائی سراسر کشور، دریافت مجوز تولید واکسنی ایرانی برای بیماران صعب‌العلاج، دریافت گواهینامه مهارت تخصصی بیش از ۸۸۰ هزار سرباز وظیفه و قرار گرفتن ایران در رده ۱۷ هوش مصنوعی دنیا در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه قضائی سراسر کشور می‌رویم، در ادامه نیز ماجرای دریافت مجوز واکسنی برای بیماران صعب‌العلاج مطرح شده است، همچنین دریافت گواهینامه مهارت تخصصی بیش از ۸۸۰ هزار سرباز وظیفه و قرار گرفتن ایران در رده ۱۷ هوش مصنوعی دنیا نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه تا قرار گرفتن ایران در رتبه ۱۷ جهانی هوش مصنوعی

دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه قضائی سراسر کشور فعال می‌شود

یدالله موحد، دبیر شورای راهبری دادگاه‌های صلح اظهار کرد: مسئولیت اجرایی قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه‌اندازی دادگاه‌های صلح به معاون اول قوه قضائیه محول شده و در این راستا شورای راهبری شکل گرفت.

وی افزود: یک کار مطالعاتی حساب شده توسط معاونت راهبردی برای تعدادی شعب دادگاه‌های صلح انجام شد و اینکه چه حجم دعاوی وارد این دادگاه‌ها شود و یک شاخص تعیین شد که به ازای هر ۱۷۵ پرونده یک شعبه دادگاه صلح ایجاد شود.

دبیر شورای راهبری دادگاه‌های صلح با بیان اینکه ۶۵۹ حوزه قضائی در کل کشور وجود دارد که ۲۶۸ حوزه قضائی مربوط به دادگاه‌های صلح است، گفت: تنها هشت مرکز استان باقی مانده و به صورت هم‌زمان در ۱۱ استان کشور فعالیت دادگاه‌های صلح آغاز شده است.

ماجرای دریافت مجوز واکسن G2 به کجا رسید؟

ماجرای دریافت مجوز واکسن G۲ به کجا رسید؟

محققان کشور درباره واکسنی به نام G۲ تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام دادند که بعد از گذراندن فراز و نشیب‌های فراوان و با گذشت سالیان متمادی خبر از صدور مجوز تولید این واکسن می‌دهند.

دوره تحقیقاتی این واکسن به پایان رسیده است و در حال حاضر به پایان‌نامه، مقاله و کتاب‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است، همچنین این واکسن با دریافت کد اخلاق، مورد تأیید برای استفاده و تزریق قرار گرفته است.

پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی معتقدند، با استفاده از این واکسن می‌توان از صرف هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌ها جلوگیری کرد، همچنین گفته می‌شود برای درمان بیماران سرطانی و ارائه درمان‌های رادیوتراپی، شیمی درمانی و دارویی حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و این در حالی است که اگر از این واکسن برای بیماران سرطانی استفاده شود، می‌توان با یک پنجم این مبلغ بیماران را تحت درمان قرار داد، این واکسن از کمیته اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجوز تولید گرفته است و برای تولید انبوه منتظر ارائه مجوز سازمان غذا و دارو بوده و اکنون به گفته فعالان علمی که در این پروژه شرکت کردند، با گذشت سال‌ها و انجام تحقیقات این مجوز برای تولید واکسن G۲ صادر شده است.

مجوز تولید محدود این واکسن را داریم

شکور امیدی، ایمونولوژیست، مشاور علمی و کارآزمایی بالینی پروژه واکسن G۲ در راستای تحقیقاتی که روی این واکسن انجام شده است، می‌گوید: واکسن تولید ایران است و صددرصد طبیعی و بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی تولید شده است؛ این واکسن درواقع نوعی تقویت‌کننده است، اما واکسن به طور معمول ویروس ضعیف‌شده یا کشته شده است که تزریق آن برای بعضی از گروه‌های سنی و بیماران خاص توصیه نمی‌شود و دارای عوارض است.

وی پیرامون اخبار منتشر شده درباره اینکه این واکسن در سال‌های گذشته مجوز سازمان غذا و دارو را دریافت نکرده است، اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا که مجدد بحث تولید و ساخت واکسن G۲ برای مقابله با ویروس کرونا مطرح شد، چالش‌هایی وجود داشت و آن زمان مجوز تأیید نشد، اما در حال حاضر این واکسن در سراسر کشور تولید می‌شود و عارضه‌ای ندارد.

این ایمونولوژیست گفت: تمام تست‌های بالینی واکسن G۲ انجام و تأیید شده و پژوهش‌های مختلفی درباره این واکسن انجام شده و مراحل تأیید تولید واکسن پشت سر گذاشته شده است و با وجود بعضی موانع موجود، توانستیم تولید واکسن را انجام دهیم و آن را به بیماران و نیازمندان این واکسن عرضه کنیم.

دریافت گواهینامه مهارت تخصصی بیش از ۸۸۰ هزار سرباز وظیفه

دریافت گواهینامه مهارت تخصصی بیش از ۸۸۰ هزار سرباز وظیفه

سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، چالش‌های بیکاری ازجمله تبعات اجتماعی آن و دغدغه جوانان سرباز و خانواده آن‌ها، موضوع مهارت‌آموزی و توانمندسازی جوانان سرباز به‌عنوان یکی از مأموریت‌های سازمان‌های نیروهای مسلح قرار گرفت و نهضت مهارت‌آموزی در نیروهای مسلح آغاز شد.

وی افزود: تاکنون بالغ‌بر ۸۸۰ هزار نفر گواهینامه مهارت تخصصی و ۸۳۰ هزار نفر گواهینامه مهارت شغلی دریافت کرده‌اند و امروز نیروهای مسلح با افتخار اعلام می‌کنند که با تجهیز ۱۴ هزار محیط واقعی کار و ده‌ها مجتمع و مرکز آموزش مهارتی به مهم‌ترین و بزرگترین مرکز مهارت‌آموزی در کشور تبدیل شده‌اند.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: نیروهای مسلح بعد از هفت سال از آغاز نهضت مهارت‌آموزی در کشور، وارد مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه شده‌اند و سال جاری دومین دوره مسابقات مهارتی را تجربه می‌کنند.

سردار کمالی افزود: مسابقات چهار مرحله‌ای نیروهای مسلح، دو مرحله شهرستانی و استانی را سپری کرده و وارد مرحله سوم شده است و مسابقه سازمانی وزارت دفاع در ۲۰ رشته برگزار شد و نفرات برتر هر رشته انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: نفرات برتر سازمانی علاوه‌بر جوایز نقدی سه تا هفت میلیون تومانی، از ۱۵۰ میلیون وام خود اشتغالی و اولویت استخدام در نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند.

از فعال شدن دادگاه‌های صلح در ۲۶۸ حوزه تا قرار گرفتن ایران در رتبه ۱۷ جهانی هوش مصنوعی

ایران در رده ۱۷ هوش مصنوعی دنیا

در رده‌بندی کشورهای برتر در حوزه هوش مصنوعی، کشور ایران توانست رتبه هفدهم را از آن خود کند؛ چین، آمریکا و هند ابرقدرت‌های هوش مصنوعی دنیا هستند که در رده‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی و تلفیق کاربردی آن با علوم مختلف انجام گرفته یا در دست برنامه‌ریزی و اقدام است، امید است در آینده‌ای نه چندان دور، بتوانیم با همت فعالان و متخصصان هوش مصنوعی و پیشرفت چشمگیر در این عرصه به جایگاه‌های برتر جهانی صعود پیدا کنیم.

کد خبر 804438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.