ایران هنوز بسیاری از تسلیحات خود را رونمایی نکرده است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمنان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران به بلوغ بالایی رسیده و ما هنوز بسیاری از توانمندی‌ها و تسلیحات خود را رونمایی نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی که برای حضور در رزمایش چند ملیتی نیروی هوایی پاکستان موسوم به «سپر سِند ۲۰۲۴» به این کشور سفر کرده است، با اشاره به این‌که «سفر به پاکستان با هدف حضور و بازدید از رزمایش هوایی چندملیتی سالانه، به دعوت مستقیم فرمانده نیروی هوایی این کشور انجام شد.» اظهار کرد: در دیدار با مقامات نظامی پاکستان برای افزایش همکاری‌های فیمابین در زمینه فناوری نوین هوایی از جمله در بخش هواپیماهای بدون سرنشین و سایبر توافق شد؛ ایران و پاکستان همکاری‌های هوایی نوین خود را افزایش خواهند داد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «فرماندهان نیروی هوایی کشورهای شرکت‌کننده، حضور جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی در این رزمایش را نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالا و آمادگی کامل نیروهای مسلح ایران برای مقابله با تهدیدات عنوان کردند.» به ملاقات با «ژنرال عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان برای همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که کشور همسایه پاکستان نیروی هوایی بسیار به‌روز و منسجم دارد و اقدامات خوبی در زمینه سایبری انجام داده است ایران می‌تواند ارتباط خوبی با پاکستان در این زمینه داشته باشد.

وی به همکاری‌های پیشین نیروی هوایی دو کشور همسایه اشاره کرد و اظهار کرد: خلبان‌های ایرانی تا چند سال پیش در اینجا دوره می‌دیدند اما با توجه به ارتقا دانشکده خلبانی کشور دیگر نیازی به این موضوع نیست از این رو در دیدار با مقامات پاکستان توافق کردیم که تیم‌های تخصصی دو کشور در زمینه آموزش به‌ویژه در بخش هواپیماهای بدون سرنشین به یکدیگر کمک کرده و تبادل تجربیات داشته باشند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح در برابر تهدیدات منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران در آمادگی ۱۰۰ درصدی قرار دارند و ما با تمام وجود، سربازان ولایت فقیه هستیم و به این افتخار می‌کنیم. همدلی بین نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی و بسیج، بازدارندگی اصلی در مقابل تهدیدات است اما دشمنان باید بدانند جمهوری اسلامی ایران به بلوغ بالایی رسیده و ما هنوز بسیاری از توانمندی‌ها و تسلیحات خود را رونمایی نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تدابیر مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا (مدظله‌العالی) نیز پشتوانه معنوی تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با ایجاد همدلی در کشور، قدرت اصلی بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان به حساب می‌آید.

کد خبر 804128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.