اصفهان پتانسیل بی‌نظیری در هوش مصنوعی دارد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: اصفهان با بهره‌مندی از دانشگاه‌های معتبر، دانش‌آموزان و دانشجویان باهوش و کارآفرینان نوآور، پتانسیل بی‌نظیری در این حوزه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین افشین امروز _پنجشنبه سوم آبان_ در افتتاحیه دومین همایش هوش مصنوعی در استان اصفهان بر اهمیت پیشرفت‌های هوش مصنوعی در آینده تاکید و اظهار کرد: اصفهان با بهره‌مندی از دانشگاه‌های معتبر، دانش‌آموزان و دانشجویان باهوش و کارآفرینان نوآور، پتانسیل بی‌نظیری در این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه ما امروز از اصفهان آینده رونمایی می‌کنیم، گفت: اصفهان به سمت تکنولوژی‌های نوین و فناوری‌های پیشرفته حرکت می‌کند. صنایع اصفهان، اعم از کشاورزی و صنعت، باید بر اساس فناوری‌های نوین شکل بگیرند. هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری برافکن، می‌تواند به ما کمک کند تا مسیر آینده را بهتر ترسیم کنیم.

معاون علمی ریاست جمهوری به چالش‌های احتمالی هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و گفت: این فناوری دارای مزایا و معایبی است. از یک‌سو، می‌تواند به پیشرفت و رفاه کمک کند، اما از سوی دیگر اگر برنامه‌ریزی مناسبی برای آن انجام نشود، ممکن است اختلافات طبقاتی را تشدید کند و مشاغل سنتی را از بین ببرد.

وی با اشاره به فاصله ایران از کشورهای پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی تصریح کرد: اتفاقاتی که امروز در ایران رخ می‌دهد، در کشورهای دیگر حدود هفت سال پیش به وقوع پیوسته است. ما حداقل هفت سال از پیشرفت‌های جهانی در این حوزه عقب هستیم و اگر اقدامات مناسبی انجام نشود، این فاصله ممکن است به بیش از ۲۰ سال افزایش پیدا کند.

معاون علمی ریاست‌جمهوری بر اهمیت حرکت هم‌زمان با روند جهانی هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: برای بهره‌مندی از مزایای هوش مصنوعی، باید با سرعت بیشتری با تحولات این فناوری همراه شویم، نباید فراموش کنیم که آینده متعلق به کشورهایی است که به‌درستی از ظرفیت‌های این فناوری استفاده کنند.

کد خبر 803951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.