عبور تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت‌های بزرگ ایران از مرز ۲۴ میلیون تن

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ در نیمه نخست سال جاری، از مرز ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن عبور کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۱۰ شرکت بزرگ سنگ‌آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال جاری، حدود ۲۴ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۴۳۲ تن کنسانتره آهن تولید کرده‌اند که نسبت به ۲۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تن سال گذشته، افزایش بیش از پنج درصدی تولید کنسانتره را نشان می‌دهد.

از این میزان، به ترتیب شرکت‌های گل گهر شش میلیون و ۳۵۱ هزار و ۶۷۷ تن، چادرملو چهار میلیون و ۴۲۹ هزار و ۳۹۷ تن، گهرزمین چهار میلیون و ۱۲ هزار و ۳۶۰ تن، فولاد سنگان دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۴۲ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه دو میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۵۸ تن، مرکزی یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۳۹۶ تن، اپال پارسیان یک میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۷۰ تن، سناباد یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۹۷ تن، صبانور ۸۳۲ هزار و ۳۳۳ تن و جلال آباد ۲۴۹ هزار و ۵۰۲ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

طبق آمار، شرکت‌های بزرگ معدنی طی شش ماهه نخست سال جاری، ۱۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴۴ تن سنگ‌آهن تولید کرده‌اند که در مقایسه با میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته معادل ۱۳ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۷ تن، حدود یک درصد بیشتر شده است.

کد خبر 803934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.