جزئیات اجلاسیه شهدای دانشجو کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو کهگیلویه و بویراحمد در روز سه‌شنبه، هشتم آبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان‌سیرت، امروز_ چهارشنبه، دوم آبان_ در نشست خبری اجلاسیه شهدای دانشجو_ استاد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است با بزرگداشت یاد شهدا فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد را ترویج بدهیم، اظهار کرد: این مهم با برگزاری همایش‌ها، نگارش کتب و حفظ اسناد و تجلیل از خانواده‌های شهدا و سایر موارد محقق می‌شود.

وی افزود: تجلیل از خانواده‌های شهدا و پاسداشت ارزش‌های شهدا و خدمت به جامعه و تلاش برای رشد و توسعه کشور در واقع ادامه دادن راه شهدا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خدمت صادقانه در راستای شاخص‌های کمی و کیفی در توسعه کشور از وظایف ما در برابر مقام شهدا است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا در دانشگاه‌های استان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای اجلاسیه شهدای دانشجو و استاد استان برگزار شد، تصریح کرد: این یادواره‌ها در همه دانشگاه‌های استان انجام شده‌است.

جاودان‌سیرت تولید محتوای معرفی شهدا را از اهداف برگزاری اجلاسیه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما ترویج اهداف حسنه شهدا برای جامعه است.

وی نام‌گذاری ساختمان‌ها و کلاس‌های دانشگاه به‌نام شهدا و ساخت تندیس شهدا را از دیگر فعالیت‌های اجلاسیه شهدای دانشجو و استاد استان برشمرد و افزود: برای نخستین‌بار در دانشگاه علوم پزشکی استان استمرار برقراری ارتباط با یادگارهای جنگ اتفاق افتاد و نمونه آن تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شناسایی نقش و جایگاه شهدا در تثبیت انقلاب اسلامی از دیگر اهداف اجلاسیه شهدای دانشجو است.

وی تصریح کرد: تقویت نقش دانشجویان در تحولات اجتماعی و سیاسی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری بین دانشجویان از دیگر اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

جاودان‌سیرت خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی‌های عمومی و معرفی دانشجویان شهید استان به مردم است، بسیاری از مردم نمی‌دانند که ما در این استان دانشجو داریم که بهترین دانشگاه آمریکا با شرایط ویژه را رها کرد تا در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کند.

وی افزود: اجلاسیه شهدای دانشجو استان روز سه‌شنبه، هشتم آبان از ساعت ۱۸:۳۰ با حضور میهمانان کشوری برگزار می‌شود.

کد خبر 803723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.