بازگشایی درهای ورزشگاه آزادی به روی هواداران از اواخر آذر

مدیر ورزشگاه آزادی گفت: این روند بازسازی اگر به همین صورت پیش رود، درِ استادیوم آزادی از آخر آذر به روی هواداران باز خواهد شد و فوتبال‌دوستان می‌توانند بازی‌های فوتبال را از نزدیک ببینند.

مهدی نصیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از زمانی که ورودی بعضی سکوهای ورزشگاه آزادی را پلمپ شد این احساس به وجود آمد که ورزشگاه آزادی به عنوان ورزشگاه اول کشور نیاز به بازسازی عمیق دارد، بنابراین وزارت ورزش و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصمیم به بازسازی این ورزشگاه گرفت.

وی افزود: کار بازسازی از ضلع غربی ورزشگاه شروع شد و جایگاه‌های VIP، CIP، VVIP، جایگاه خبرنگاران، اتاق داورها و موتورخانه شروع شد و در حال حاضر تقریباً به پایان رسیده و کارهای جزئی آن باقی مانده است. امیدواریم با این روند که پیش می‌رود، در استادیوم آزادی از آخر آذر به روی هواداران باز شود و فوتبال‌دوستان بتوانند بازی‌های فوتبال را از نزدیک ببینند.

مدیر ورزشگاه آزادی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های قضائی به دلیل اینکه بخشی از ورزشگاه (ضلع غربی) امکان ریزش داشت، آن را پلمب کردند و از وقتی که کار عملیاتی آغاز شد، پلمب ورزشگاه باز شد.

نصیبی تصریح کرد: در کنار بازسازی جایگاه‌ها و اتاق‌های ضلع غربی، تغییرات دیگری هم در استادیوم آزادی داده شده است. اسکوربورد قدیمی کامل برداشته شده و به جای آن اسکوربورد جدید استفاده شده است، علاوه بر این، یک اسکوربورد در ضلع جنوبی ورزشگاه نصب خواهد شد. تونلی برای جداسازی خبرنگاران از ورزشکاران ساخته شده که خبرنگاران از ورزشکاران جدا شدند. صندلی جایگاه‌های VIP، CIP، VVIP و جایگاه خبرنگاران بیشتر شده است، جایگاه جانبازان و معلولان که قبلاً برای هر دو تیم میهمان و میزبان یک‌جا بود، جدا شده است؛ الان یک جایگاه برای معلولان در سمت راست و یکی دیگر در سمت چپ اتاق VIP قرار دارد.

وی گفت: رختکن بازیکنان جابه‌جا شده و به ضلع غربی ورزشگاه منتقل شده است. مهم‌ترین مشکل ورزشگاه، مقاومت و امنیت آن بود که دیوارها و ستون‌ها را تقویت یا بازسازی کردیم.

مدیر ورزشگاه آزادی افزود: صندلی‌های ضلع غربی ورزشگاه تعویض شده‌اند؛ صندلی‌های طبقه بالا ضلع غربی تعویض شده‌اند و کار تعویض صندلی‌های طبقه پایین هم آغاز شده است که تا ۲۰ روز دیگر کار نصب صندلی‌ها در طبقه پایین به پایان برسد. صندلی‌ها در دو رنگ سبز پررنگ و سبز کم‌رنگ در ورزشگاه نصب و طرح آن به صورت پیکسلی اجرا شده است.

نصیبی درباره چمن ورزشگاه آزادی تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان عملیات بازسازی در جریان هست و گردوخاک مصالح ساختمانی روی چمن می‌نشیند؛ اما چمن ورزشگاه از وضعیت مطلوبی برخوردار است. همکاران ما شبانه‌روز برای حفظ این چمن تلاش می‌کنند. هم‌اکنون چمن ورزشگاه آزادی آماده برگزاری مسابقات است. زمانی که کار بازسازی کل استادیوم به پایان رسید، کاشت مجدد چمن انجام می‌شود. تا آن زمان، ورزشگاه آزادی از نظر چمن مشکلی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شایعاتی که در چند ماه گذشته مبنی بر آبیاری چمن با آب دریاچه مصنوعی آزادی در فضای مجازی دست به دست شد دروغ محض است، چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و آب برای آبیاری چمن ورزشگاه آزادی از چاه تأمین می‌شود.

کد خبر 803675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.