ناحیه نوآوری و فناوری در شمال شهر قزوین ایجاد می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین از موافقت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین به ریاست استاندار برای راه‌اندازی ناحیه نوآوری و فناوری در شمال شهر قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جعفر احمدی صبح امروز _چهارشنبه دوم آبان_ در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد ناحیه نوآوری شامل مجموعه‌ای از مراکز کارآفرینی، شتاب‌دهنده‌ها، مرکز رشد و یک مجتمع فناوری است که مکانی برای جذب کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و استقرار کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است که به توسعه پایدار و رشد اقتصادی کمک می‌کند.

وی افزود: دانشگاه، دولت، صنعت، محیط زیست، جوامع شهری و رسانه‌ها نوعی مارپیچ شش‌گانه نواحی نوآوری است و بازیگران آن شامل فًضاهای کار اشتراکی، مراکز نوآوری، مجتمع فناوری، هاب نوآوری، مراکز رشد، صندوق‌های پژوهش و فناوری، شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر، تأمین‌کنندگان خدمات، فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی و شتاب‌دهنده‌ها هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین کارکردهای نواحی نوآوری را شامل ارتقای اقتصاد شهری، جذب استعدادها و کارآفرینان دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای کاری با هدف توسعه نوآوری، تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا و کاهش ریسک و تسهیل راه‌اندازی کسب و کارهای نوآوری از دیگر کارکردهای نواحی نوآوری است.

احمدی درباره مزایای ناحیه نوآوری تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغالزایی، ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، تسهیل در همکاری بین صنعت و دانشگاه، ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت‌ها، تسهیل در توسعه فناوری و ارتقای صنایع محلی، افزایش شانس موفقیت استارت‌آپ‌ها، و شناخته شدن شرکت‌ها در داخل و خارج از ایران از دستاوردهای ایجاد ناحیه نوآوری است.

وی از موافقت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین به ریاست استاندار برای راه‌اندازی ناحیه نوآوری و فناوری در شمال شهر قزوین خبر داد و افزود: در این ناحیه صنایع مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، هنر، معدن مستقر می‌شوند و فعالیت‌های خود را در یک مسیر مشخص ادامه می‌دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با اشاره به وجود ۱۱ شهرک صنعتی در استان قزوین گفت: استقرار ۱۳ درصد صنایع کوچک و ۱۶۸ شرکت دانش‌بنیان از ظرفیت‌های استان قزوین است که ایجاد ناحیه نوآوری می‌تواند این ظرفیت را شکوفا کند.

احمدی ادامه داد: نقش شهرداری در ایجاد ناحیه نوآوری در ایجاد و حفظ زیرساخت‌ها، مبلمان شهری و جانمایی سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار مهم است و امیدواریم شهرداری‌ها پای کار باشند و با تسهیل در صدور مجوز ساخت‌وساز و اعمال معافیت‌های کسب‌وکار کمک کنند تا این ناحیه به سرعت شکل گیرد.

کد خبر 803631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.