برف ارتفاعات و گردنه‌های کردستان را فرا گرفت

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به همراهی توده هوای سرد شمالی با فعالیت سامانه بارشی، امروز ماهیت ریزش‌های جوی در ارتفاعات شمالی، مرکزی، غربی و گردنه‌های استان در بعضی از ساعات به صورت بارش برف است که سبب مه گرفتگی، کاهش دید افقی و کولاک برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان می‌شود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: از بامداد امروز تا اواخر وقت روز پنجشنبه شرایط برای رشد ابر و بارش‌های رگباری و پراکنده همراه با وزش باد در سطح استان به ویژه برای نیمه شمالی و ارتفاعات مرکزی فراهم است.

وی افزود: با توجه به همراهی توده هوای سرد در مدت زمان فعالیت سامانه امکان بارش برف و مه گرفتگی در ارتفاعات و گردنه‌های استان دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: از لحاظ دمایی نیز تا صبح روز شنبه ماندگاری هوای سرد و یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، صلاح‌الدین محمدی، معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان در این خصوص اظهار کرد: بارش برف که از بامداد امروز در محورهای دیواندره – سقز محدوده (زرینه، سه‌راهی تکاب، فیلان تاقی و محمودآباد) و سقز – بانه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: نیروهای راهداری در محورهای یاد شده مشغول برف‌روبی هستند و تردد به‌صورت روان برقرار است.

هشدار نسبت به احتمال وقوع سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌های کردستان

کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای آینده هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه این اطلاعیه آورده است:

«بر اساس هشدار سطح زرد شماره ۲۹ هواشناسی استان، مبنی بر نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، طی روزهای آینده در سطح استان به ویژه در نواحی سردسیر و مرتفع، بالادست سدها، وزش باد شدید موقت، در نواحی کوهستانی کولاک برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مخازن سدها، وجود خواهد داشت.

شهروندان، کشاورزان و گردشگران از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و دیگر تأسیسات آبی پرخطر و همچنین کوهنوردی خودداری کنند و به بنرهای هشدار سیل در حاشیه رودخانه‌ها و محل‌های ورودی مکان‌های گردشگری که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه داشته باشند.»

کد خبر 803595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.