تعریض شبکه معابر طبق طرح اصفهان جامع به‌نفع شهر و شهروندان است

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرایند طراحی طرح جامع این کلان‌شهر گفت: تعریض خیابان‌ها و کوچه‌ها بر اساس این طرح به‌نفع ساکنان هر منطقه و به سود کل شهر است.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گاهی ممکن است طرح تفصیلی در دوره‌های مختلف تغییر کند، اما اگر شخصی پروانه ساخت داشته باشد، می‌تواند طبق آن پروانه عمل و در نهایت مجوز پایان ساخت‌وساز را دریافت کند، همچنین اگر تخلفی نسبت به پروانه انجام داده باشد، خود شخص مرتکب خطا شده است.

وی افزود: مسئولان باید به محل مراجعه و وضعیت را از نزدیک بررسی کنند تا اگر شخص مطابق پرونده عمل کرده باشد و عقب‌نشینی لازم را رعایت کرده باشد، برای او مجوز پایان کار صادر شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرایند طراحی طرح جامع این کلان‌شهر تاکید کرد: مشاور طرح، نیازهای محلی را بررسی می‌کند و به‌عنوان مثال اگر یک خیابان یا کوچه مسکونی وجود داشته باشد و مشاور تشخیص دهد که باید تعریض شود، این تغییر ابتدا به نفع ساکنان همان مناطق، سپس به سود کل شهر است.

میرباقری گفت: اگر مشاور پیشنهاد دهد که یک کوچه ۶ متری به ۸ متر تعریض شود، این تغییر نخست به نفع ساکنان همان کوچه خواهد بود و سپس به نفع کل منطقه و شهر خواهد بود، اما ممکن است برخی مالکان در این فرایند دچار زیان شوند.

وی ادامه داد: طبق قوانین شهرداری، اگر بیش از ۵۰ درصد زمین ملکی در مسیر تعریض قرار گیرد، مالک می‌تواند تقاضای جایگزینی کامل زمین کند، اما اگر کمتر از ۵۰ درصد از زمین در مسیر تعریض باشد، به‌طور معمول مالکان خود به این نتیجه می‌رسند که با دریافت پروانه و امتیازات مرتبط، نفع بیشتری خواهند برد.

کد خبر 803495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.