رسانه مستقل نظام می‌تواند پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به داخل کشور را از وظایف و اهداف این معاونت عنوان کرد و گفت: رسانه مستقل و مورد اعتماد در داخل نظام می‌تواند بخشی از قدرت نرم کشور و پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نوروزپور در جلسه آئین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: بازگرداندن مرجعیت رسانه‌ای به کشور گامی در جهت تقویت قدرت نرم محسوب می‌شود که در کنار قدر سخت می‌تواند برای کشور بازدارندگی به ارمغان بیاورد.

وی افزود: برای موفقیت در این بخش نیازمند تقویت رسانه‌ها و اعتباربخشی به آنها هستیم. رسانه مستقل و مورد اعتماد در داخل نظام می‌تواند بخشی از قدرت نرم کشور و پیش‌برنده دیپلماسی عمومی در صحنه جهانی باشد.

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بخش رسانه‌ای نه در داخل و نه در خارج از کشور اهداف محقق نشده در حالی‌که بخش عمده‌ای از تحقق همبستگی ملی و وفاق ملی منوط به نو عملکرد رسانه‌ها است. این وضعیت سبب شده تا صدای حق ما آن طور که باید به گوش جهانیان نیز نرسد.

نوروزپور بیان کرد: برخی تصور می‌کنند قدرت نرم تنها بعد خارجی دارد در صورتی که اصل قدرت نرم اساساً داخلی است و به عنوان بخشی از حاکمیت که حکمرانی رسانه را در اختیار داریم، باید مورد قبول مردم باشیم و وفاق ملی نیز از طریق تقویت قدرت نرم داخلی به دست می‌آید.

نوروزپور ضمن تاکید بر این نکته خاطرنشان کرد: در دوره جدید بخش عمده‌ای از توان معاونت در این خصوص گذاشته خواهد شد و در قسمت یارانه هم به‌دنبال تقویت قدرت نرم داخلی و خارجی و ارائه تصویری دقیق و درست از ایران به جهانیان هستیم تا از این مسیر قدرت بازدارندگی کشور نیز تقویت شود.

به گزارش ایمنا، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز _سه‌شنبه اول آبان_ طی حکمی محمدرضا نوروزپور را به عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات این وزارتخانه منصوب کرد.

آئین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی و جمعی از مدیران معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات برگزار شد. در این آئین از خدمات و تلاش‌های فرشاد مهدی‌پور معاون پیشین این معاونت قدردانی و محمدرضا نوروزپور به عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد.

نوروزپور متولد سال ۱۳۵۲ و دارای دکترای روابط بین‌الملل است. از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران، معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، عضویت در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی کرونا، رئیس امور اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد) و معاون مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اشاره کرد.

کد خبر 803407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.