برداشت نوبرانه زعفران در گلستان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از آغاز فصل برداشت زعفران در کشتزارهای روستای وامنان خبرداد و گفت: خوشبختانه گل‌دهی مزرعه‌های زعفران وامنان نسبت به سال کشاورزی گذشته بهتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در گلستان، محمد برزعلی بعد از ظهر امروز – سه شنبه یکم آبان- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت گل زعفران از کشتزارهای روستای وامنان با مناسب‌شدن شرایط آب و هوایی از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت گل زعفران در این منطقه به‌دلیل تغییر اقلیم با ۱۰ روز تأخیر نسبت به سال کشاورزی قبل آغاز شده است، افزود: نزدیک به پنج تُن گل زعفران تولیدی منطقه به دلیل کمبود کارگر، نبود صنایع تبدیلی و از روی ناچاری به مشتریانی از استان خراسان فروخته می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، جداسازی کُلاله از گل زعفران کیلویی یک میلیون ریال هزینه دارد، در حالی که در استان خراسان به دلیل داشتن کارگر، با بهای نزدیک به ۵۰۰ هزار ریال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری از هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زیرکشت زغفران منطقه چهار تُن زعفران خشک تولید می‌شود، افزود: خوشبختانه گل‌دهی مزرعه‌های زعفران وامنان نسبت به سال کشاورزی گذشته بهتر است.

برزعلی در خاتمه یادآور شد: برپاداشتن مزرعه‌های زعفران در زمین‌های آماده کشت زعفران شهریورماه انجام می‌گیرد و گل‌دهی اقتصادی این محصول از سال دوم آغاز شده است و به مدت هفت سال ادامه دارد.

کد خبر 803343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.