طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج آغاز شد

طرح ساماندهی صنوف آلاینده شامل صنف فلزکاران و مصالح‌فروشان امروز در پنج کیلومتری شهر سنندج کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، طرح ساماندهی صنوف آلاینده شهرستان سنندج شامل صنف‌های فلزکاران و مصالح‌فروشان امروز _سه‌شنبه یکم آبان_ با حضور مسئولان در پنج کیلومتری این شهر (جوار روستای سرنجیانه) آغاز شد.

بختیار خلیقی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در این مراسم اظهار کرد: موضوع ساماندهی اصناف آلاینده به حدود ۱۳ سال پیش برمی‌گردد که به دلیل مشکلاتی که در حوزه صدور مجوز و واگذاری زمین بوده تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: از سال گذشته دوباره این مسئله به جریان افتاد و بر اساس قانون مجوز تأسیس و ایجاد مجتمع صنفی به سازمان صمت واگذار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار واحد صنفی آلاینده در سطح استان کردستان وجود دارد که ۹ هزار واحد آن مربوط به شهرستان سنندج است.

خلیقی با بیان اینکه هفت اتحادیه صنفی آلاینده در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: امروز این مکان برای صنف فلزکاران و مصالح فروشان در نظر گرفته شده است که قرار است ۲۵۰۰ واحد در آن ایجاد شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم این طرح فتح بابی برای سایر اصناف آلاینده نیز باشد که در آینده ساماندهی شوند تا شاهدی شهری با آلودگی کمتر باشیم.

طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج آغاز شد

ضرورت ایجاد جاده دسترسی و رفع معارضان برای پروژه ساماندهی اصناف آلاینده

حسن عسکری، فرماندار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: از سه سال پیش، پیگیر ایجاد این مجتمع صنفی بوده‌ایم که امروز با همکاری و همفکری جمعی به نتیجه رسیده است.

وی افزود: جاده دسترسی به این مکان مناسب نیست و حتماً باید یک جاده دسترسی خوب برای آن طراحی شود که به جاده اصلی نیز دسترسی داشته باشد.

فرماندار سنندج بر ضرورت رفع معارضان این پروژه نیز تاکید کرد و این مسئله باید با تدبیر لازم انجام شود و پیگیری‌های قضائی لازم برای آن صورت گیرد تا پروژه در وسط کار به توقف برنخورد.

عسکری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا اصناف آلاینده شهر سنندج ساماندهی شوند.

شهاب ناصری، رئیس اتاق اصناف استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: از حدود ۱۳ سال پیش تاکنون به دنبال ایجاد مکانی برای انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر سنندج بودیم که امروز این مسئله به تحقق پیوسته است.

وی با بیان اینکه فعالیت اصناف آلاینده در شهر سنندج موجب مشکلاتی برای مردم و خود اصناف شده است، افزود: بناست ۲۵۰۰ واحد صنفی سطح شهر به این نقطه انتقال پیدا کنند که امیدواریم مسئولان نیز در این راه ما را یاری کنند.

طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج آغاز شد

به گزارش ایمنا، حدود ۴۸ هکتار زمین در نزدیکی روستای سرنجیانه (پنج کیلومتری شهر سنندج) برای پروژه ساماندهی اصناف آلاینده این شهر شامل اصناف فلزکاران و مصالح فروشان در نظر گرفته شده اما هنوز کارهای آماده‌سازی زمین، جاده دسترسی و رفع معارضان این مکان صورت نگرفته است که در آینده اجرای این طرح را با چالش ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 803303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.