قیمت‌گذاری پویا در مدهای حمل‌ونقلی موجب افزایش رضایت‌ شهروندان می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارائه خدمات به شیوه قیمت‌گذاری پویا در مدهای حمل‌ونقل عمومی موجب نظم و انضباط می‌شود، در مجموع این روش مقرون به‌صرفه‌تر است و میزان رضایت‌مندی شهروندان را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی در نشست هم‌اندیشی عملیاتی کردن استراتژی قیمت‌گذاری پویا به‌صورت مستقل و مشترک در مدهای حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان (اتوبوس و مترو) که در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: قیمت‌گذاری پویا یکی از مصادیق هوشمندسازی است، اقدامی که در حال حاضر باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مصادیق سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌ویژه در اتوبوس و قطار شهری را به سمت دریافت کرایه بر اساس پیمایش ببریم که ملزومات و مقدماتی دارد.

وی با بیان اینکه دریافت کرایه بر اساس پیمایش کافی نیست، اما شاید از این طریق بتوانیم وضع درآمدی را بهبود بخشیم، افزود: در حال حاضر در کشور با چنین مسائلی مشکل داریم، به‌عنوان مثال قیمت بنزین در خوزستان و خراسان شمالی یکسان است در حالی که هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این رابطه ابتدا لازم است که فرهنگ‌سازی انجام شود، گفت: هر شخص هر مقدار که استفاده می‌کند باید هزینه آن را پرداخت کند که این اقدام در حال حاضر انجام نمی‌شود، هزینه بلیت اتوبوس روزهای جمعه با سایر روزهای هفته متفاوت است، اما در مقابل این اقدام مقاومت می‌شود، در حالی که هزینه‌ها در روزهای تعطیل بیشتر است.

قربانی با بیان اینکه تصور می‌شود، اگر تمام هزینه‌ها یکسان دریافت شود، کار راحت‌تری است در حالی که این تصور غلط است، ادامه داد: تصور کنید در صف نانوایی همه افراد در یک صف بایستند و فردی که یک نان می‌خواهد منتظر بماند تا نوبت او برسد، اما روش صحیح این است که فردی که خدمات کمتری می‌خواهد، نسبت به فردی که تقاضای خدمات بیشتر دارد، در اولویت قرار دارد.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات به شیوه قیمت‌گذاری پویا در مدهای حمل‌ونقل عمومی موجب نظم و انضباط می‌شود، در مجموع این روش مقرون به‌صرفه‌تر است و میزان رضایت‌مندی شهروندان را افزایش می‌دهد.

کد خبر 803292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.