آزادانه میان ژانرها، ساختارها و مکتب‌ها/ فیلم کوتاه به بزرگ‌تر شدن دنیای ذهنی می‌انجامد

کارگردان «جعبه‌سیاه»، خواستار توجه بیشتر به بخش‌های جنبی جشنواره فیلم کوتاه تهران شد و گفت: سینمای کوتاه برای من زمینه‌ای برای آزمون و خطا بدون نگرانی و ترس از شکست است تا بتوانم آزادانه میان ژانرها، ساختارها و مکتب‌های متفاوت بگردم.

الهه موسوی، کارگردان فیلم «جعبه‌سیاه» حاضر در بخش استعداد نو چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «جعبه‌سیاه» داستان کوتاهی از آدم‌هایی است که جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت را نادیده گرفتند و حالا با عواقب حاصله دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ به نظرم مهم‌ترین ویژگی فیلم من، این است که با بودجه بسیار کم و با عواملی که همگی دوستان و همکلاسی‌های ما بودند، با کیفیت قابل قبول ساخته شده.

وی افزود: «جعبه سیاه» اولین فیلم من است و قبل از این به عنوان فیلمساز در جشنواره حضور نداشتم، اما همواره مخاطب جدی جشنواره بوده‌ام.

کارگردان فیلم کوتاه «جعبه‌سیاه» عنوان کرد: به نظرم جشنواره فیلم کوتاه تهران برای هر کسی که علاقمند به فیلمسازی، یک اتفاق مثبت است، چون هم با فیلم‌هایی در ژانرهای متفاوت و کیفیت‌های مختلف روبه‌رو می‌شود که به بزرگ‌تر شدن دنیای ذهنی فرد می‌انجامد و هم ملاقات با فیلمسازان و آدم‌هایی دارد که دغدغه‌شان هنر تصویر است و همنشینی و همکلامی و شاید هم در ادامه مسیر، همکاری با این افراد، ممکن است باعث تولیدات بیشتر، بهتر و باکیفیت‌تر شود.

موسوی بیان کرد: سینمای کوتاه برای من زمینه‌ای برای آزمون و خطا بدون نگرانی و ترس از شکست است تا بتوانم آزادانه میان ژانرها، ساختارها و مکتب‌های متفاوت بگردم.

وی تصریح کرد: البته این حرف به آن معنا نیست که سینمای کوتاه برای من جدی و هدفمند نیست، بلکه به این معناست که آن‌قدر مهم و حائز اهمیت است که باعث می‌شود من سبک و دیدگاه شخصی خودم را کشف کنم و با تجربه‌های اندوخته از کارهای کوتاه، جسارت ورود به سینمای فیلم‌های بلند را پیدا کنم.

آزادانه میان ژانرها، ساختارها و مکتب‌ها/ فیلم کوتاه به بزرگ‌تر شدن دنیای ذهنی می‌انجامد

موسوی با اشاره به تماشای دیگر آثار جشنواره گفت: من هنوز خودم را هنرجو و تجربه‌گر سینما می‌دانم، نه یک فیلم‌ساز. به نظر من، حتی در بالاترین سطح فیلمسازی هم باید پیش از فیلمساز بودن، مخاطب جدی سینما باشید، چون هم برای مخاطب فیلم می‌سازید و هم اینکه دیدن آثار مختلف در سبک‌ها و ژانرهای متفاوت می‌تواند وسعت دید شما را بازتر کند.

کارگردان فیلم کوتاه «جعبه‌سیاه» بیان کرد: انتظار من از جشنواره، توجه کافی به تمام بخش‌ها اعم از تجربی، استعداد نو، بین‌الملل و… است، هرچند تمرکز اصلی جشنواره روی بخش مسابقه قرار دارد، اما توجه بیشتر به بخش‌های دیگر باعث جلب توجه مخاطب به آن‌ها می‌شود، کما اینکه امسال بیش از همه بخش‌ها از جمله بخش مسابقه، این دو بخش «استعداد نو» و «کتاب و فیلم» بودند که زودتر از بقیه سولد آوت شدند.

وی در پایان گفت: شاید اختصاص سالنی بزرگ‌تر یا حتی اضافه شدن سالنی دیگر می‌توانست به این استقبال مخاطبان ارزش بیشتری داده و به تقاضای آن‌ها پاسخ شایسته‌تری بدهد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

کد خبر 803263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.