احداث ۳۴۰۰ مسکن ملی در قزوین تکمیل شد

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین از تکمیل حدود ۳۴۰۰ واحد مسکن ملی در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۶۵ درصد این واحدها در آبان‌ جاری تحویل متقاضیان می‌شود.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه احداث حدود ۳۴۰۰ واحد مسکن ملی در سال جاری تکمیل شده است، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۱۲۰۰ واحد یعنی ۳۵ درصد واحدهای مسکن ملی تکمیل شده در بهار امسال تحویل متقاضیان شد و مابقی یعنی حدود ۶۵ درصد این واحدها در آبان‌ماه جاری تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: برنامه افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکن ملی در آبان در دستور کار قرار دارد، اما لازمه افتتاح و تحویل واحدها به متقاضیان این است که دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز در این بازه زمانی محدود بتوانند انشعابات آب‌، برق و گاز این ۲۲۰۰ واحد را تکمیل کنند تا در زمان تحویل واحدها به متقاضیان مشکل زیرساخت وجود نداشته باشد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین درباره آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: با بنیاد مسکن تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که موضوعات آماده‌سازی، خاک‌برداری، زیرسازی و جدول‌گذاری را انجام دهند تا در زمان تحویل واحدها به متقاضیان شرایط مناسبی وجود داشته باشد.

میزانی با اشاره به اهمیت تأمین تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: منابع اجرای پروژه‌های مسکن ملی از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان تأمین می‌شود و اگر تسهیلات بانکی به هر نحوی در پروژه‌ای تأمین نشود، پیشرفت پروژه‌ها دچار چالش می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با کمک بانک عامل وام‌های بانکی در زمان مورد نظر پرداخت شود تا بتوانیم اعتبار لازم را برای پرداخت به پیمانکاران و کارگزاران مسکن ملی در موعد مقرر فراهم کنیم تا نهضت ملی مسکن دچار تأخیر در اجرا نشود.

کد خبر 803217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.