آغاز چهارمین دوره تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: فرایند ارزیابی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان آغاز شده است و تا اواسط آبان سال جاری به پایان می‌رسد.

علی نداف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز چهارمین دوره فرایند ارزیابی داخلی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان اظهار کرد: این فرایند با تلاش برای تکمیل تا اواسط آبان سال جاری ادامه خواهد داشت و تاکنون از ۲۵ حوزه‌ای که قرار بود ارزیابی شود، ۲۲ حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این فرایند حدود ۱۱ ارزیاب ارشد کشوری و ۶۳ ارزیاب داخلی مشارکت داشته‌اند، افزود: ارزیابان داخلی شامل مدیران، مسئولان و کارشناسان معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های شهرداری بوده‌اند که همراه با ارزیابان ارشد فرایند ارزیابی را انجام داده‌اند.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان تاکید کرد: سه مدیریت و سازمان دیگر از جمله مدیریت ناژوان، مدیریت تخت فولاد و سازمان تاکسیرانی باقی‌مانده است که به‌زودی ارزیابی آن‌ها نیز به پایان خواهد رسید.

نداف‌پور گفت: ارزیابی‌ها بر اساس مدل ملی فعالیت سازمانی کشور و الگویی که سازمان مدیریت صنعتی بر مبنای مدل بین‌المللی EFQM طراحی کرده است، انجام می‌شود و این الگو در سطح ملی برای ارزیابی سازمان‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این فرایند، در مرحله نخست سازمان‌ها موظف به ارسال اظهارنامه‌ای از فعالیت‌های خود بر اساس معیارهای مدل به دبیرخانه تعالی در اداره کل نوسازی و تحول اداری بودند و سپس بر اساس این اظهارنامه، برنامه‌ریزی زمانی و ارزیابی و سایت ویزیت سازمان انجام می‌شود و در طی دو تا سه روز سازمان‌ها بر اساس مفاهیم و معیارهای مدل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که هر سازمان با خودش مقایسه می‌شود و این فرایند مقایسه بین سازمان‌های مختلف نیست؛ به‌عنوان مثال شرکت واحد اتوبوسرانی با خودش مقایسه می‌شود یا سازمان فاوا نیز نسبت به خودش ارزیابی می‌شود.

نداف‌پور گفت: این چهارمین دوره ارزیابی است و سازمان‌ها بر اساس تجربه‌های دوره‌های قبلی و تغییرات ایجاد شده و پروژه‌های بهبودی تعریف شده مورد سنجش قرار می‌گیرد، همچنین تعالی سازمانی به‌عنوان یک مسیر پیوسته در نظر گرفته شده است که سازمان‌ها تلاش می‌کند تا به حداکثر امتیاز خود در این مسیر دست پیدا کند.

وی افزود: مفاهیم بنیادین مدل شامل رهبری آینده‌نگر، نگرش سیستمی، مشتری‌مداری، ارزش‌آفرینی، یادگیری، بهبود و نوآوری، دلبستگی کارکنان، توسعه شراکت‌ها، قابلیت‌های سازمانی، مدیریت چابک، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نتایج برجسته پایدار است.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان تاکید کرد: الگوی تعالی سازمانی که توسط سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۰ بازنگری شده است، دو بخش اصلی از جمله بخش توانمندسازی و بخش نتایج دارد.

نداف‌پور گفت: در بخش توانمندسازها؛ رهبری، استراتژی، قابلیت‌ها، عملیات، مشتریان و کارکنان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در بخش نتایج نیز نتایج عملکردی و برداشتی از سازمان سنجیده می‌شود که شامل نظرسنجی‌های مختلف است.

وی ادامه داد: در چهارمین دوره تعالی سازمان‌ها، سازمان‌هایی که امتیاز ۲۵۰ کسب کند، گواهی تقاضای تعالی دریافت می‌کند، امتیاز بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ موجب دریافت تقدیرنامه از یک تا چهار ستاره می‌شود و اگر سازمانی امتیاز ۴۵۱ به بالا کسب کند، تندیس بلورین، از ۵۵۱ به بالا تندیس سیمین و امتیاز بالای ۶۵۱ تندیس زرین دریافت می‌کند.

کد خبر 803211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.