قرارداد اجاره ۳ ساله، مستاجران را از مالیات معاف می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تشریح آخرین وضعیت معافیت از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی گفت: براساس آن موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند، از مالیات معاف هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین جنتی اظهار کرد: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک براساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و تمام مالکانی که سند ملک به‌نام آن‌ها ثبت شده است، باید املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند و آن دسته از املاکی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود، به‌عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره‌بها) آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه، افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره دهند، مشمول معافیت صددرصدی مالیات اجاره‌بها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح‌کرد: قانون آن دسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره دهند نیز مشمول معافیت مالیاتی صددرصدی دانسته است، البته قرارداد دو ساله اجاره نیز مشمول معافیت ۷۰ درصدی مالیات می‌شوند.

جنتی انسانی و اسلامی درباره انعقاد قراردادهای اجاره‌بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره‌بها کمک می‌کند و به‌نفع موجران و مستأجران خواهد بود.

کد خبر 803103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.