اصفهان در پی ورود جبهه هوای سرد به حالت آماده‌باش درآمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی ورود جبهه هوای سرد عبوری از شمال به این استان، به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام آماده‌باش داده شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در پی ورود جبهه هوای سرد عبوری از شمال به استان اعلام آماده‌باش داده است.

وی افزود: از اواخر وقت روز جاری تا آخر هفته در تمامی مناطق استان به‌خصوص ساعات بعدازظهر وزش تندباد و طوفان لحظه‌ای پیش‌بینی شده که منجر به خیزش کانون‌های گردوخاک در مناطق شمال و شرق استان خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه از روز سه‌شنبه به‌خصوص در مناطق شمال و غرب استان و مناطق مرتفع و وقوع بارش‌های فصلی و رگباری از روز چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده در همه مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

شیشه‌فروش اضافه کرد: مدیریت بحران استان اصفهان دستورالعمل پیشگیری و کنترل حوادث فصل پاییز را ابلاغ کرده است و نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی و ستادهای خدمات شهری شهرداری‌ها برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از طوفان، کاهش دما و آب‌گرفتگی معابر و جاده‌ها باید تقویت شوند.

وی گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان از جمله اداره راهداری، پلیس‌راه، جمعیت هلال‌احمر، شرکت‌های آزادراهی، شرکت‌های امدادخودرو، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب، برق، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: استقرار تجهیزات امدادی و کنترل سیل، آماده به‌کار بودن ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی، رعایت الزامات ایمنی در مسیر کوچ و استقرار عشایر، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تخلیه نخاله و رسوبات از دهانه پل‌ها و مسیل‌ها و آبراهه‌ها، تقویت و بازسازی سیل‌بندهای حفاظتی در دستور کار قرار گرفته است.

شیشه‌فروش عنوان کرد: تقویت امکانات امداد سیل و تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام ضروری و پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری برای مسافران و گردشگران، اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام‌بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌های بازارچه‌های موقت در برابر تندبادهای موقتی تأکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد باید از صعود به ارتفاعات و رعایت الزامات ایمنی پرهیز کنند، گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی گلخانه‌ها واحدهای دام و طیور، کلنی‌های زنبورعسل و شبکه‌های آب و گاز در برابر کاهش دما و سرمازدگی، تندباد و گردوخاک و بارندگی و جریان رواناب توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر رعایت اصول ایمنی و مصرف بهینه انرژی در استفاده از وسایل گرمازا و گازسوز با کنترل ایمنی در نصب و استفاده از بخاری‌ها و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی، گردشگری، کارگاه‌ها، معادن، مساجد و محل‌های اسکان تأکید کرد و گفت: در این زمینه و به‌منظور ارائه خدمات امدادی ۳۲۰ تیم امدادی و خدمات‌رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده‌ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها، راهدارخانه‌ها به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات در پایگاه‌های ثابت و سیار اورژانس، راهدارخانه، پایگاه امداد جاده‌ای، هلال‌احمر و نیز پاسگاه‌های پلیس‌راه و واحدهای خدمات شهری و آتش‌نشانی شهرداری‌ها استقرار یافتند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: تلفن‌های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی از وضعیت راه‌ها، ۱۱۲ هلال‌احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۵ آتش‌نشانی، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی در راستای پاسخ‌گویی به امداد خواهان به‌صورت شبانه‌روز ارائه خدمت خواهند کرد.

کد خبر 803017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.