حجم سد زاینده‌رود به ۲۵۷ میلیون متر مکعب رسید

براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۲۵۷ میلیون متر مکعب رسیده که برابر با ۲۱ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا بیست و هشتم مهر ۱۴۰۳ موجودی مخزن ۱۷ سد در کشور کاهش داشته است.

بیشترین کاهش حجم سد مربوط به سد «استقلال» در هرمزگان است که نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده است، سپس سد «رودبار» در استان لرستان با ۴۷ درصد کاهش، سد «نساء» در استان کرمان با ۴۰ درصد کاهش، سد «زاینده‌رود» در استان اصفهان و سد «کمال صالح» در استان مرکزی با ۳۷ درصد کاهش، سد «پانزده خرداد» در حوضه قمرود با ۲۹ درصد کاهش و سد «رئیسعلی دلواری» در بوشهر با ۲۵ درصد کاهش، بیشترین کاهش حجم را در بین مهم‌ترین سدهای کشور داشته‌اند.

از سوی دیگر بیشترین افزایش حجم مربوط به سد «اکباتان، آبشینه» در همدان است که نسبت به سال گذشته حجم آن ۴۰۹ درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین «وشمگیر، گلستان، بوستان» در گلستان نسبت به سال گذشته حجم آن ۲۷۹ درصد افزایش پیدا کرده است، ۱۳ سد دریاچه ارومیه در حال حاضر ۵۷۶ میلیون متر مکعب آب دارند که برابر ۳۵ درصد از حجم این سد است و نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

سدهای پنج‌گانه تهران در حال حاضر ۴۴۴ میلیون متر مکعب آب دارند که برابر ۲۴ درصد از حجم این سدهاست و نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در خوزستان که پرآب‌ترین جلگه کشور است نیز «زنجیره کارون» بیش از ۷ هزار و ۶۲۶ میلیون متر مکعب، «سد دز» ۱۲۵۶ میلیون متر مکعب، سد «کرخه» بیش از ۲۲۲۸ میلیون متر مکعب، سد «‌جره» ۱۵۳ متر مکعب و سد «‌مارون» ۶۹۵ میلیون متر مکعب آب دارد که در این بین بیشترین افزایش حجم مربوط به سد «مارون» است که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۲۵۷ میلیون متر مکعب رسیده که برابر با ۲۱ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش را ثبت کرده است.

حجم سد زاینده‌رود به ۲۵۷ میلیون متر مکعب رسید

کد خبر 802969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.