تداوم کاهش دما، وزش باد و طوفان در اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم هشدار سطح زرد با تشدید وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای همراه با خطر سرمازدگی طی کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ناپایداری به شکل افزایش ابر و سرعت وزش باد تا پایان هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر اساس این وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان، آسمان صاف از بعدازظهر افزایش ابری همراه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: طی مدت یاد شده در نیمه شمالی و شرقی استان افزایش ابر بیشتر خواهد بود و احتمال رگبار، رعدوبرق در بعضی از نواحی طی روز چهارشنبه وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین اوج وزش باد در ساعات بعدازظهر و عصر در نیمه غربی و جنوبی استان است، از این‌رو طوفان و تندباد لحظه‌ای نیز در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

معتمدی تصریح کرد: از بعدازظهر امروز تا پایان هفته کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و ارتفاعات به ویژه در غرب و جنوب، کمینه دما به صفر رسیده و خطر سرمازدگی مورد انتظار است، در نیمه شرقی نیز احتمال خیزش گردوخاک موقت وجود دارد.

وی درباره تداوم گردیان فشاری و وزش باد شدید، کاهش محسوس دما از بعدازظهر روز دوشنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری در استان افزود: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان همراه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طوفان لحظه‌ای به ویژه در مناطق غربی و جنوبی، کاهش محسوس دما در بیشتر نواحی استان تا پایان هفته، احتمال خیزش گردوخاک در نقاط مستعد به ویژه شرق و شمالی، خطر سرمازدگی و یخبندان در ارتفاعات و مناطق غربی و جنوبی استان از مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: این سامانه در تمام مناطق استان به ویژه نیمه غربی، جنوبی و ارتفاعات شهرستان‌های فریدونشهر، شاهین‌شهر و میمه، بویین میاندشت، چادگان، دهق، سمیرم، خوانسار، فریدن (داران) و گلپایگان پیش‌بینی شده است.

معتمدی گفت: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری به ویژه سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال آسیب به صنعت برق‌رسانی، خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال و سقوط از ارتفاعات، خیزش گردوخاک و کاهش دید در مناطق مستعد، سرمازدگی و افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی از مخاطرات فعالیت سامانه است.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نیمه غربی و شمالی استان کاهش محسوس خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۳۰ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بادرود و مهاباد با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای دو درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 802944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.