شهر گردش و غذای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

مجله غذا و سفر Food and Travel برلین را به دلیل تنوع آشپزی و فرهنگی به‌عنوان شهر سال ۲۰۲۴ معرفی کرد. این عنوان بیشترین تنوع فرهنگی و آشپزی را در میان شهرهای سراسر اروپا نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بعضی از شهرهای جهان به‌واسطه فرهنگ پویای خود شناخته شده‌اند، بعضی به دلیل مکان‌های معروف زندگی شبانه، تعدادی به‌علت غذاهای منحصربه‌فرد و برخی به علت طراحی ویژه خانه‌ها، خیابان‌ها و محله‌های جالبی که دارند، اما شهری که از کافه‌ها گرفته تا زندگی شبانه، موسیقی زنده، هنر و فرهنگ همه با هم در آن جریان دارند، بدون شک شایسته دریافت عنوان شهر سال را دارد. مجله غذا و سفر Food and Travel مستقر در بریتانیا در سال ۲۰۲۴ در بخش جوایز غذا و سفر خود، این عنوان را به برلین، پایتخت آلمان، اختصاص داده است.

این مجله هر سال یک شهر را بر اساس تنوع فرهنگی و آشپزی انتخاب می‌کند و در سال جاری، پایتخت آلمان توانسته است با پیشی گرفتن در معیارهای سنجش آن، شهرهایی همچون بوردو، کیپ‌تاون، دوبرونیک، گیرونا، سئول، سیدنی، توکیو و زوریخ را پشت سر بگذارد و عنوان نخست را از آن خود کند.

شهر گردش و غذای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

دریافت عنوان شهر سال مجله یادشده حاکی از محیط خلاق برلین و این امر است که غذا اکنون به یک دلیل واقعی و مهم برای سفر تبدیل شده است.

این دومین سال است که برلین برنده یک جایزه غذایی بین‌المللی می‌شود و پایتخت آلمان در سال ۲۰۲۴ نیز در فهرست برترین مقصد غذایی هولیدو، جایگاه بیست‌ودوم را به خود اختصاص داد. برلین که زمانی به‌طور ناعادلانه در زمینه غذا و فرهنگ نادیده گرفته می‌شد، اکنون مدعی ۲۵ رستوران ستاره‌دار میشلن است.

جذابیت برلین در دیگر زمینه‌های دیگر جز غذا نیز اثبات شده است. همین امر آن را به سومین شهر برتر جهان برای بازدید و بهترین در اروپا برای سال ۲۰۲۴ تبدیل کرده است. این عناوین با وجود وجه فرهنگی آسیب‌دیده شهر در سال‌های اخیر، خبر خوبی برای بازگشت پرقدرت پایتخت آلمان به صحنه گردشگری محسوب می‌شود.

شهر گردش و غذای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

البته به‌رغم سرمایه‌گذاری خیره‌کننده ۹۴۷ میلیون یورویی این شهر در بخش فرهنگی خود، اماکن تفریحی شبانه مشهور آن همچنان در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تغییرات پس از همه‌گیری کرونا و نگرش شکل گرفته جهانی نسبت به بیرون رفتن از خانه است که برلین امیدوار است مقام جدید اکتسابی، در عبور از این مسئله نیز نقش بسزایی ایفا کند.

البته برلین در حال حاضر بارها در سطوح گوناگون بین‌المللی مورد تجلیل قرار گرفته و در کنار نیویورک و کیپ‌تاون یکی از سه مقصد برتر سفر در جهان تعیین شده است. این شهر همچنین بر اساس شاخص شهر شاد، یکی از سه شهر شاد جهان محسوب می‌شود.

شهر گردش و غذای سال ۲۰۲۴ معرفی شد

کد خبر 802812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.