عملکرد مربیان ایرانی مشهود است

کارشناس شمشیربازی کشورمان گفت: مربیان ایرانی در ادوار گذشته عملکرد خوبی داشتند و تعلل برای انتخاب سرمربی همچون پیش از مسابقات المپیک پیامدهای خوبی برای تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی است که از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گذرد و تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که در این مسابقات نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و تنها قربانی ناداوری شد و به دیدار رده‌بندی راه پیدا نکرد، پس از المپیک ۲۰۲۴ پاریس و جدایی سرمربی وقت خود یعنی پیمان فخری، چند ماهی است که بدون سرمربی مانده و بلاتکلیف است.

آغاز جام‌جهانی شمشیربازی از آبان

این موضوع در حالی است که مسابقات جام‌جهانی شمشیربازی اسلحه سابر از هفدهم آبان به میزبانی کشور الجزایر آغاز می‌شود و تیم ملی شمشیربازی ایران نه‌تنها اردویی برای آماده‌سازی ندارد، بلکه سرمربی مشخصی برای انجام تمرینات ندارد، فدراسیون شمشیربازی نیز هنوز فردی را برای این پست انتخاب نکرده است و با این شرایط حواشی در خصوص کادر فنی همچنان ادامه دارد.

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر، احمدرضا شهمیری و نیما زاهدی نفراتی هستند که نامشان در سایت فدراسیون جهانی شمشیربازی برای مسابقات جام‌جهانی الجزایر دیده می‌شود؛ لازم به ذکر است که این لیست اولیه است و تاکنون همان ترکیب همیشگی برای آغاز فصل مسابقات ثبت‌نام شده‌اند و باید منتظر سرمربی انتخابی توسط فدراسیون باشیم تا در نهایت وی تغییرات نهایی را در ترکیب اعمال کند، همچنین امکان دارد تعدادی از سابریست‌های ایران پیش از رقابت‌های جام‌جهانی الجزایر در ستلایت عراق که پنجم آبان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

عملکرد مربیان ایرانی مشهود است/ تعلل فدراسیون باز هم مشکل‌ساز می‌شود

با وجود اردوهای طولانی‌مدت داخلی و خارجی، وضعیت جسمانی و فنی یکی دو ملی‌پوش در المپیک پاریس چندان مساعد نبود و اکنون مشخص نیست که آن‌ها که چند ماه به حال خود رها شده‌اند، در چه شرایطی قرار دارند و روند عملکرد ایران در این مسابقات مانند المپیک خواهد بود یا ضعف در تیم دیده می‌شود. به‌طور قطع و با این شرایط سرمربی آینده کار سختی برای ساماندهی تیم خواهد داشت.

تنها بازمانده شمشیربازی به دست نابودی سپرده شده است

حمیدرضا شیر، کارشناس شمشیربازی درباره شرایط تیم ملی شمشیربازی سابر ایران به خبرنگار ایمنا می‌گوید: تیم ملی اسلحه سابر بزرگسالان کشورمان تنها تیمی است که در سه اسلحه شمشیربازی باقی‌مانده است که ما خودمان این تیم را به دست نابودی سپرده‌ایم. پس از المپیک هیچ‌گونه برنامه‌ریزی از سوی فدراسیون برای این تیم نشده است.

وی می‌افزاید: ما در کشورمان مربیان بسیار خوبی داریم که نتیجه عملکرد آن‌ها را اکنون مشاهده می‌کنیم، نیازی به مربی خارجی نداریم و طبق گفته رهبر انقلاب «مربیان ایرانی از توانایی بالایی برخوردار هستند و باید از مربیان ایرانی در تیم ملی استفاده کنیم.»

عملکرد مربیان ایرانی مشهود است/ تعلل فدراسیون باز هم مشکل‌ساز می‌شود

کارشناس شمشیربازی کشورمان تصریح می‌کند: به‌طور دقیق از اتفاقات درون فدراسیون شمشیربازی اطلاعی نداریم که این موضوع باعث شده است نفس‌های آخر تیم ملی اسلحه سابرمان را به شماره بیفتد. دو سالی است که هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای تیم‌های ملی و استان‌هایمان نشده است و نمی‌دانیم که چرا وزارت ورزش‌وجوانان و فدراسیون پای نابودی این تیم نشسته‌اند.

وی بیان می‌کند: ما یک‌بار پیش از المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای انتخاب سرمربی با اسامی بازی کردیم و تعلل کردیم که همین امر موجب شد در المپیک روی سکو نرویم، هیچ نهادی بر این موضوع نظارت نمی‌کند و باعث می‌شود در آینده حسرت زمان کنونی را بخوریم. نقش سرمربی در تیم ملی بسیار مهم است و همه کشورها برای تیم‌های ملی خود بسیار تلاش می‌کنند و مربی‌های مختلفی برای تیم می‌آورند، اما تیم ما علاوه‌بر نداشتن مربی‌، سرمربی نیز ندارد.

رئیس فدراسیون باید پاسخگو باشد

شیر عنوان می‌کند: تعلل از سوی رئیس فدراسیون صورت گرفته است و همه مسئولیت‌ها بر عهده آن است که باید در این‌باره پاسخگو باشد.، این تیم سرمایه ملی است و نتیجه سال‌ها تلاش افراد مختلف است.

وی خاطرنشان می‌کند: وزارت ورزش‌وجوانان نباید شاهد از دست رفتن سرمایه‌های ما باشد و باید وارد کار شود و با بررسی و نظارت روی کارها و فعالیت‌های فدراسیون، این رشته را نجات دهد.

عملکرد مربیان ایرانی مشهود است/ تعلل فدراسیون باز هم مشکل‌ساز می‌شود

به گزارش ایمنا، طبق گفته علیرضا پورسلمان، انتخاب مربی مطرح برای تیم اسلحه سابر ۱۰ میلیارد هزینه دارد و شاید همین موضوع باعث شود که باز هم یک گزینه داخلی برای تیم ملی انتخاب شود، البته دو سرمربی پیشین تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان ایرانی بودند و عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

تاکنون خبری از وضعیت ملی‌پوشان در دست نیست و تنها علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی برای حفظ کیفیت عملکرد خود با امین قربانی، سرمربی سابق و مستعفی تیم ملی کشورمان به تمرین می‌پردازد.

کد خبر 802697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.