از دستگیری عامل کلاهبرداری با فروش امتیاز وام تا کشف کالای دخانی قاچاق از یک واحد صنفی

کلاهبرداری با فروش امتیاز وام بانکی، توقیف موتورسیکلت هفت میلیاردی قاچاق، اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شاهین شهر، کشف کالای دخانی قاچاق از یک واحد صنفی و توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در سمیرم را در بسته خبری انتظامی ایمنا می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در بسته خبری انتظامی امروز به سراغ اقدامات پلیس برای به دام انداختن خاطیان، قاچاقچیان، ساماندهی معتادان متجاهر و ارتقای امنیت اجتماعی استان اصفهان رفتیم که جزئیات آن را در ادامه می‌خوانید.

کلاهبرداری با فروش امتیاز وام بانکی

سیدمصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی اعلام شکایت دو نفر از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۶۰ میلیون تومان به جهت دریافت وام بانکی به حساب ادمین یکی از شبکه‌های اجتماعی واریز کرده‌اند، اما پس از گذشت بیش از یک ماه وامی به آن‌ها پرداخت نشده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس، متهم در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

از دستگیری عامل کلاهبرداری با فروش امتیاز وام تا کشف کالای دخانی قاچاق از یک واحد صنفی

توقیف موتورسیکلت ۷ میلیاردی قاچاق

مهدی سبحانی‌فر، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و برخورد با وسایل نقلیه متخلف، مأموران گشت یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد حین گشت‌زنی فعال و هدفمند در سطح حوزه استحفاظی خود یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که راکب آن در حال انجام حرکات نمایشی و خطرناک بود را رؤیت کردند و برای توقیف آن وارد عمل شدند.

وی افزود: در این خصوص مأموران انتظامی در اقدامی هوشمندانه موتورسیکلت را توقیف کردند و پس از بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدند موتورسیکلت قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی است و نسبت به انتقال آن به مقر انتظامی اقدام شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت توقیفی برابر اعلام کارشناسان مربوطه هفت میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شاهین شهر

هادی کیان‌مهر، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر اظهار کرد: مرحله دیگری از طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاک‌سازی پارک‌ها، دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، جمع‌آوری معتادان متجاهر، دستگیری اراذل و اوباش، برخورد با خودرو و موتورسیکلت‌های مزاحم و متخلف و دستگیری سارقان خرد و خیابانی به مدت ۷۲ ساعت در سطح شاهین شهر به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: شناسایی و دستگیری ۱۲ سارق در ارتباط با سرقت‌های موتورسیکلت، محتویات خودرو، اموال معابر عمومی، سیم برق و منازل نیمه‌ساز، دستگیری ۱۲ خرده فروش مواد مخدر از سطح پارک‌ها و محلات و جمع‌آوری ۵۶ معتاد متجاهر و تحول آنها به مراکز ترک اعتیاد و توقیف ۶۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دستاوردهای این طرح است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه داشتن شهری امن و عاری از جرم برازنده مردم است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های امنیت محله محور با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش جرایم و افزایش احساس امنیت و رضایت بین مردم با جدیت از سوی پلیس در محلات مختلف شهرستان ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اهمیت همکاری مردم با پلیس در کاهش جرایم و ارتقای امنیت گفت: شهروندان می‌توانند با ارائه هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، پلیس را در این امر مهم یاری دهند.

از دستگیری عامل کلاهبرداری با فروش امتیاز وام تا کشف کالای دخانی قاچاق از یک واحد صنفی

کشف کالای دخانی قاچاق از یک واحد صنفی

غلامرضا براتی، فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اشراف و هوشمندی خود از فعالیت متصدی یک واحد صنفی در زمینه خرید و فروش کالای دخانی قاچاق مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مرجع قضائی از واحد صنفی مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۵۶۴۰ نخ سیگار و ۲۱۸ بسته تنباکوی خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه ارزش این محموله بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص متصدی واحد صنفی پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در سمیرم

محمود رضا صادقی، فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان سمیرم در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداختند و موفق شدند یک دستگاه ماشین ظرف‌شویی ،۲۰ عدد چراغ قوه ،۲۰ عدد شیکر برقی، چهار دستگاه آسیاب قهوه و سه دستگاه قهوه ساز برقی که همگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق مشکوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 802596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.