پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی نهضت ملی مسکن در قزوین

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تولید ۲۰ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن ملی به عنوان سهم استان قزوین از نهضت ملی مسکن طی سه سال اخیر در نظر گرفته شده و میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان به ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، وهاب میزانی عصر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در جلسه شورای تأمین مسکن استان قزوین اظهار کرد: از ۱۲۳ هزار و ۵۸۰ ثبت نام اولیه در سامانه، ۳۲ هزار و ۳۴۴ متقاضی در استان قزوین واجد شرایط شناخته شدند.

وی افزود: تولید ۲۰ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن ملی به عنوان سهم استان قزوین از نهضت ملی مسکن طی سه سال اخیر در نظر گرفته شده که میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن در این استان به ۵۰ درصد رسیده است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین با اشاره به آخرین وضعیت این طرح‌ها خاطرنشان کرد: حدود ۸۸ درصد طرح‌های نهضت ملی مسکن در فوندانسیون، ۶۴ درصد اسکلت و سقف، ۴۳ درصد سفت کاری، ۲۴ درصد نازک کاری و ۱۲ درصد طرح‌ها نیز به مرحله پایانی رسیده‌اند که از این تعداد ۴۲ درصد تحویل متقاضیان شده است.

میزانی با بیان اینکه عملکرد پیمانکاران در حوزه‌های مختلف مسکن با روند و سرعت خوبی در حال انجام است، تاکید کرد: آورده‌های متقاضیان در برخی از این طرح‌ها با تأخیر مواجه شده که متأسفانه تأثیری بر کل روند اجرای طرح گذاشته که پیگیری‌های حقوقی در اینباره صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این نکته اگر افراد همراهی لازم را با پیشرفت طرح داشته باشند، در صف انتظار قرار گرفته و کسانی که آورده خود را پرداخت کنند، زودتر از نعمت خانه بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به به نقش تسهیلات بانکی در تحویل مسکن متقاضیان گفت: با توجه به اینکه قسمت زیادی از تأمین مالی این طرح‌ها توسط بانک‌های عامل بوده، نگرانی‌هایی از پرداخت نکردن تسهیلات بانک‌ها داشتیم که با توجه به محدودیت منابعی که بانک‌ها دارند، امیدواریم در نشست شورای عالی بانک‌ها این موضوع حل و فصل شود.

میزانی اضافه کرد: موضوع سوم بحث زیرساخت است که با توجه برنامه زمانی تحویلی طرح‌ها تا سال آینده برنامه‌هایی به دستگاه‌های زیرساخت داده شده است تا با همکاری‌های به موقع در زمان تحویل طرح‌ها مشکلی در زیرساخت‌ها نداشته باشیم.

کد خبر 802575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.