استفاده از ابزارهای هوشمند باعث کاهش مأموریت‌های پلیس می‌شود

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ابزارهای هوشمند از طرفی باعث کاهش مأموریت‌های پلیس می‌شود و مواجهه مردم با پلیس را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حجت الاسلام محمدتقی نقد علی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های سردار رادان برای هوشمندسازی مجموعه فراجا اظهار کرد: پلیس هوشمند، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، چراکه اگر پلیس نتواند از ابزارهای هوشمند استفاده کند، در مقابله با مجرمانی که از فناوری‌های نوین برای ارتکاب جرم خود بهره می‌برند ناتوان می‌شود و نمی‌تواند امنیت مردم را تأمین کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای هوشمند از طرفی باعث کاهش مأموریت‌های پلیس می‌شود و مواجهه مردم با پلیس را کاهش می‌دهد، افزود: امروزه با یک تصویر و چهره‌زنی می‌توان به فرد متخلف پیامک ارسال کرد و تخلف مربوطه را به او گزارش داد و دیگر نیازی به مواجه پلیس با مردم نیست.

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت و کمک مجلس برای تجهیز فراجا به ابزارهای هوشمند گفت: در همین راستا مجلس قانون یکپارچه‌سازی داده‌های آماری را مصوب کرد که براساس آن همه اطلاعات آماری کشور در یک سامانه واحد قرار می‌گیرد و فراجا می‌تواند در جهت هوشمندسازی خود از این سامانه استفاده کند.

وی ادامه داد: در لایحه عفاف و حجاب که مصوب شده و در شرف ابلاغ است نیز استفاده از ابزار هوشمند برای تذکر دادن به افرادی که رعایت حجاب را نمی‌کنند، دیده می‌شود تا پلیس با این افراد برخورد و مواجهه رودررو نداشته باشد و مواجه مأموران با آنها موجب تنش در جامعه نشود.

حجت الاسلام نقد علی مجهز شدن لباس مأموران پلیس به دوربین‌های هوشمند را موجب کارآمدی بیشتر آنان دانست و اضافه کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی که با همکاری دستگاه قضائی و فراجا اجرایی شد هم از این دست فعالیت‌ها است که می‌تواند بسیاری از آفت‌هایی که زندان برای متهم و محکوم به دنبال دارد را کاهش دهد و به پلیس در کنترل مجرمان و کاهش جرم در جامعه کمک زیادی کند.

وی با بیان اینکه فراجا به میزان قابل قبولی در حوزه هوشمندسازی پیش رفته است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، تصریح کرد: مجلس و دولت کمک خواهند کرد تا موضوع هوشمندسازی در فراجا به خوبی شکل بگیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ورود خیران به امنیت جامعه اظهار داشت: مردم در زمینه مدرسه‌سازی، مسجدسازی و ساخت خانه سالمندان به خوبی عمل کردند، اما در مسئله کمک به امنیت جامعه چندان ورود نکردند که لازمه آن این است که سازوکار آن مشخص شود و به خوبی برای خیران عزیز تبیین شود که اگر ساخت مدرسه و مسجد ثواب دارد ساخت یک کلانتری و ستاد انتظامی هم ثوابی دوچندان برای آنها به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 802567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.