مذاکرات خوب مجلس با دولت برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس شورای اسلامی پیگیر پرداخت مطالبات گندم‌کاران و اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که مذاکرات خوبی با دولت صورت گرفته و ان‌شاءالله با قدرت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر اظهار کرد: گزارش بودجه شرکت‌های دولتی باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، علاوه بر آن دولت هم لایحه بودجه سال آینده را در زمان مقرر به مجلس ارائه کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مهم است که روند آن طولانی شده است. رئیس مجلس شورای اسلامی پیگیر دو موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات گندم‌کاران است، مذاکراتی هم با دولت صورت گرفته که امیدواریم اجرا شود و به اعتراضات در سراسر کشور پایان دهد.

حاجی‌دلیگانی در توضیح تذکر خود گفت: طبق آئین‌نامه داخلی، دیوان محاسبات تا پایان شهریور باید پیشنهاد خود درباره بودجه سالانه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند که تاکنون چنین گزارشی به نمایندگان داده نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین باید گزارش بودجه شرکت‌های دولتی تا پانزدهم آبان باید به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود؛ این اتفاق در دوره قبل رخ نداد که امیدواریم در این باره گزارشی به نمایندگان داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری با انتقاد از اجرا نشدن قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این موضوع اجرایی شود.

کد خبر 802545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.