روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله

گرامیداشت یاد شهید عباس نیلفروشان با حضور خانواده این شهید راه قدس، امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مراسم بزرگداشت شهید نیلفروشان که امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مهر_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از شهادت شهید نیلفروشان، برای برگزاری مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار برنامه‌ریزی کردیم که با درخواست خانواده شهید به بعد از مراسم تشییع و تدفین موکول شد؛ روز پنجشنبه نیز شاهد تشییع باشکوه این شهید راه قدس بودیم که با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی افزود: از زبان شهید شنیدیم که آرزوی او شهادت در راه نابودی اسرائیل بود، این موضوع جای تبریک دارد، اما این مسئله چیزی از مصیبت وارده به مردم، کشور و خانواده این شهید کم نمی‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: خانواده این شهید با صبر و استقامت دوری او در این سال‌ها را تاب آوردند تا آن شهید و دیگر شهیدان مایه سرافرازی اسلام و انقلاب باشند.

ویژگی‌های شخصیتی پسر در بیان پدر

پدر شهید نیلفروشان در این مراسم اظهار کرد: عباس کودک بود که جنگ اسرائیل و اعراب شروع شده بود، این موضوع را از طریق اخبار رادیو دنبال می‌کردم؛ عباس با وجود کودکی درباره این موضوع می‌پرسید و من برای او توضیح می‌دادم که خداوند در سوره اسرا وعده پیروزی به مسلمانان داده است.

وی افزود: عباس از همان کودکی به دنبال مبارزه با صهیونیست بود. از نوجوانی همراه با شهید چمران به کردستان رفت و پس از آن در جنگ تحمیلی حضور یافت؛ در این سال‌ها فعالیت‌های بسیاری انجام داد و دو بار نیز مجروح شد.

پدر شهید نیلفروشان گفت: در سال‌های اخیر نیز هشت سال در لبنان به همراه شهید زاهدی حضور داشت، او همواره آماده شهادت و قصد او قرب الی‌الله بود و در این مسیر مجاهدت فراوانی را از خود به نمایش گذاشت.

وی افزود: چند ماه پیش عباس گفت باید به لبنان بروم، گویا سیدحسن نصرالله از رهبر انقلاب خواسته بود تا او به لبنان برود و او نیز اطاعت کرد.

پدر شهید تصریح کرد: حالات او در یک ماه اخیر ویژه بود، قبل از آخرین اعزام به لبنان مرتب دست و پای مادرش را می‌بوسید و به دنبال این بود تا با رضایت برود. خداحافظی آخر را نیز انجام داد و به لبنان رفت و همان دیدار، دیدار آخر ما شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال صبری به ما داده است تا استقامت کنیم، گفت: ما نیز به رضای خدا راضی هستیم.

شهید نیلفروشان به‌معنای واقعی کلمه ولایت‌پذیر بود

فرزند شهید نیلفروشان نیز در این جلسه گفت: از ویژگی‌های برجسته پدرم این بود که او شخصی به معنای واقعی کلمه ولایت‌پذیر بود. تربیت انقلابی او سبب شد تا در این مسیر قدم بردارد و تا امروز ادامه‌دار شد.

وی افزود: پدرم همواره در بیان خود درباره رهبری از کلمه ولی امر مسلمین استفاده می‌کرد و دیدگاه و شاکله فکری ایشان نیز بر مبنای دیدگاه‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته بود.

فرزند شهید نیلفروشان درباره نحوه انتخاب شهید نیلفروشان برای حضور در لبنان بیان کرد: شهادت سردار زاهدی، اعلام جنگ رسمی علیه ایران بود؛ شرایط حساس و بحرانی بود و سریع باید یک نفر جایگزین می‌شد، از این‌رو لیست چندنفره‌ای را به رهبر انقلاب ارائه می‌کنند و ایشان تأکید می‌کنند که نظر سیدحسن نصرالله ملاک است. چون پدرم چند دوره دو و سه‌ساله در لبنان حضور و تجربه داشت، با نظر سیدحسن نصرالله ایشان انتخاب شد.

وی ادامه داد: در ایامی که پدر به‌عنوان جایگزین شهید زاهدی انتخاب شد، ما کربلا بودیم؛ شب عید فطر این مأموریت را به ایشان اعلام کردند و به محض اعلام، بنا به دستور ولی فقیه و حتی پیش از اینکه ما از سفر کربلا برگردیم، راهی لبنان شد؛ ایشان گفت امر مولاست و اهمیت فراوانی داشت که امر ولی را به‌سرعت اطاعت کند.

فرزند شهید نیلفروشان گفت: ایشان تعریف می‌کردند که سیدحسن نصرالله در نخستین دیدار با حاج عباس پس از انتخاب ایشان، گفته بود پس از شهادت سردار زاهدی، شما دعای شب‌های قدر من هستی و از خدا خواستم که انتخاب شوی، در جلسه معارفه نیز به ایشان گفته بود شما برای من در حزب‌الله رفیق، شریک و پشتیان هستید.

تشییع باشکوه شهید نیلفروشان، چشم دشمن کورکن بود

سیدمحمدحسین امامی، معاون خادمیاری آستان قدس رضوی در اصفهان و از نزدیکان شهید نیلفروشان نیز گفت: تشییع با شکوه شهید نیلفروشان نشان داد که مردم ما همچنان پای کار انقلاب هستند و این مراسم چشم دشمن کورکن بود، مردم ما همچنان پای آرمان‌های امام و رهبری و جبهه مقاومت هستند.

وی افزود: به‌فرموده رهبر انقلاب این مسیر یک مکتب است که امیدوارم بتوانیم فضائل شهدا را به نسل جوان یادآوری کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

معاون خادمیاری آستان قدس رضوی در اصفهان با بیان اینکه شهید نیلفروشان در حوزه راهبرد، تاکتیک و عملیات صاحب‌نظر بود و فکری راهبردی داشت، گفت: ایشان به‌جز مباحث نظامی و تخصصی، شاعر هم بود که این ویژگی نشان‌دهنده رأفت ایشان بود.

امامی بیان کرد: شهید نیلفروشان انسانی کریم بود که مدام از دیگران دستگیری می‌کرد؛ جاذبه او به‌گونه‌ای بود که افراد را با روحیه خود جذب می‌کرد و با وجود مشغله‌های فراوان با محیط علم و دانش نیز فاصله‌ای نداشت.

روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله/ شهید نیلفروشان ولایت‌پذیر بود

انقلاب لبنان ریشه در امام خمینی (ره) دارد

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در این بخش از جلسه اظهار کرد: در سفری که سال‌ها قبل به لبنان داشتم، معاون سیدحسن نصرالله گفت که اگر انقلاب اسلامی ایران ریشه در عاشورا دارد، انقلاب ما ریشه در امام خمینی (ره) دارد و تأکید کرد این موضوع به گوش مردم ایران برسد.

وی از مردم مشهد برای برگزاری مراسم تشییع این شهید بزرگوار تقدیر و تشکر کرد.

روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله/ شهید نیلفروشان ولایت‌پذیر بود

تقدیر از نقش مادر، همسر و دختر شهید نیلفروشان

فرزانه کلاهدوزان، رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از نقش مادر، همسر و دختر شهید اظهار کرد: صبر و استقامت این مادر بزرگوار ستودنی است، در این مسیر همراهی همسر شهید نیز بسیار مؤثر است و نقش و جایگاه اساسی ایشان را نشان می‌دهد. الگوی این بانوان گران‌قدر حضرت زینب (س) است و امیدواریم در دو دنیا دستگیر ایشان باشند.

روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله/ شهید نیلفروشان ولایت‌پذیر بود

تعبیر «سردار اندیشمند» مورد توجه مسئولان و گروه‌های فرهنگی قرار گیرد

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بین تعابیر رهبر معظم انقلاب برای شهدا و سرداران، تعبیری درباره شهید نیلفروشان بیان کردند که نیاز به توضیح است؛ «سردار اندیشمند» تعبیری است که ایشان برای شهید نیلفروشان به کار بردند که قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه به همکاران فرهنگی نیز تاکید کردم که اجازه ندهیم بین گرامیداشت‌ها، این نکات مهم فراموش شود، افزود: پیشنهاد می‌کنمویژگی‌های شخصیتی که لایق صفت اندیشمندشدن شهید عباس نیلفروشان است، باید برای مردم جامعه توضیح داده شود.

روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله/ شهید نیلفروشان ولایت‌پذیر بود

شهدای راه قدس هرچه بیشتر به جوانان معرفی شوند

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از مردم شهرهای نجف و کربلا، تهران، مشهد و اصفهان بابت برگزاری تشییع باشکوه شهید نیلفروشان تقدیر می‌کنم.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در کنار تابلوهای رونمایی از نام شهیدان، شناسنامه‌ای قرار داده شود تا نسل جوان بدانند چه کسانی برای حفظ اسلام و انقلاب تلاش کردند.

روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله/ شهید نیلفروشان ولایت‌پذیر بود

حق اصفهان با ۲۴ هزار شهید ادا شود

احمد شریعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری مراسم باشکوه تشییع حق شهید نیلفروشان بود و لیاقت می‌خواهد که شهیدی در حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) تشییع شود.

وی افزود: حق اصفهان نسبت به لبنان و جبهه مقاومت با تقدیم شهدایی همچون حجازی، زاهدی و نیلفروشان و عزیزان گمنامی که در سپاه قدس در حال خدمت هستند، ادا شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: می‌طلبد که مسئولان هم حق مردم اصفهان را با تقدیم ۲۴ هزار شهید ادا کند.

روایت انتخاب سردار نیلفروشان به درخواست سیدحسن نصرالله/ شهید نیلفروشان ولایت‌پذیر بود

برند شهر سرداران شهید مورد توجه قرار گیرد

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم اصفهان یک‌بار دیگر قدرشناسی خود از شهدا را نشان دادند.

وی افزود: درخواست من این است که برند شهر سرداران به‌واسطه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان بیشتر مورد توجه قرار گیرد. لازم است در ورودی‌های شهر تصاویر سرداران شهید از جمله شهدای اخیر همچون شهیدان زاهدی و نیلفروشان نصب شود.

کد خبر 802421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.