دستاورد دومین جشنواره ملی نان در کرمان چه بود؟

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان با بیان اینکه جشنواره ملی نان باید به یک برند تبدیل شود، گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از جشنواره ملی نان شهرداری کرمان در بوستان مادر بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدمرتضی حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نان، استقبال شهروندان کرمانی از جشنواره را کم‌نظیر توصیف و اظهار کرد: در طول چهار شب، حدود ۱۵۰ هزار نفر از شهروندان کرمانی از غرفه‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان برگزاری جشنواره، پخت میدانی نان با حضور اقوام و گروه‌ها انجام شد، از ثبت ملی این رویداد ابراز امیدواری کرد و افزود: جشنواره ملی نان باید به یک برند تبدیل شده و به جذب گردشگر و سرمایه‌گذار منجر شود.

معاون فرهنگی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه حفظ حرمت نان بر همه ما مسلم است و باید این ارزش در بین نسل جوان ترویج و حفظ شود، تصریح کرد: هر قومی آداب و رسوم متفاوتی برای شکرانه برداشت گندم دارد که همین امر فرهنگ متنوعی ایجاد کرده است.

وی به برگزاری ویژه برنامه «جشن خرمن» و تئاتر «محاکمه گرگ بدجنس مهربان» در حاشیه جشنواره در بوستان مادر اشاره کرد و افزود: هر شب حدود پنج هزار نفر از شهروندان در جشن شرکت کردند و تئاتر نیز هر روز در سالن بسطامی روی صحنه رفت.

حسینی از اجرای گروه‌های موسیقی محلی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خوزستان و … در جشنواره خبر داد و گفت: در جریان جشنواره، غرفه عفاف و حجاب با عنوان «ماه در آئینه» برای اهدای شال و گل به افراد نیز برپا شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی و همایش‌های تخصصی با موضوع نان در طول برگزاری جشنواره، خاطرنشان کرد: در طول برگزاری جشنواره، نشست علمی «نان کامل» با حضور متولیان آرد و نان کشور، همایش آموزشی «نان کامل، زندگی سالم» به مناسبت روز جهانی غذا و همایش «نان کامل لازمه زندگی از نگاه متخصصان طب ایرانی و تغذیه» برگزار شد.

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره ملی نان» با حضور ۲۷ استان کشور و ۱۵ شهرستان استان، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از ۲۴ تا ۲۷ مهر در بوستان مادر کرمان برگزار شد.

کد خبر 802311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.