۷۶۹ کیلومتر از پروژه انتقال آب دریای عمان به استان لوله‌گذاری شده است

استاندار سابق اصفهان گفت: انتقال آب دریای عمان به استان از جمله پروژه‌های مهمی بود که در مرداد سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها امروز این پروژه با سرعت جلو رفته و حدود ۷۶۹ کیلومتر لوله‌گذاری شده است، این پروژه رکورد خطوط انتقال را شکست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید رضا مرتضوی ظهر امروز_شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار کرد: قطعاً امروز در یک دوی امدادی هستیم و در این مسیر باید کاری کنیم که مردم نسبت به روز قبل امید بیشتر داشته باشند.

وی افزود: در شرایطی حقیر به‌عنوان استاندار اصفهان منصوب شدم که بیماری کرونا شرایط ناگواری را به وجود آورده بود و با تجمع کشاورزان و سایر مشاغل در محل استانداری اصفهان مواجه بودیم، خوشبختانه امروز در جایگاه خیلی بهتری حضور داریم، در انتخابات سال ۱۴۰۰ حضور ۴۱ درصد مشارکت و در انتخابات ۱۴۰۳ حدود ۴۹ درصد مشارکت را شاهد بودیم این موضوع گواه رو به جلو بودن استان دارد.

استاندار اصفهان گفت: آیت‌الله رئیسی همواره تاکید بر توجه به مناطق محروم، حضور در بین مردم و خودداری از نگاه جناحی و سیاسی داشتند، امروز حدود ۳۰ ،۴۰ نفر از مدیران استان متعلق به گرایش دولت چهاردهم هستند و در قالب تاکید رئیس‌جمهور شهید، حدود ۵۷ جلسه دیدار چهره به چهره با مردم برگزار شد و در شهرستان‌های مختلف با مردم دیدارهای مستقیم به همراه مدیران استان انجام شد، در دیدار با اقشار مختلف نیز سعی شد به صورت ویژه عمل شود.

مرتضوی تاکید کرد: در جلسات مختلف با تمامی اقشار مردم به بررسی موضوعات پرداختیم، همچنین با توجه به حضور ادیان توحیدی در استان اصفهان سعی شد در شرایط مختلف از ظرفیت این قشر در استان بهره‌وری شود، همچنین به تاسی از سفرهای رئیس‌جمهور شهید تلاش شد با ۱۱۷ سفر به شهرستان‌های استان اصفهان مصوباتی را برای حل مشکلات شهرستان‌های اصفهان در پی داشت.

وی یادآور شد: ترکیب این سفرها به نحوی بود که تمامی نشست با اقشار شهرستان هدف انجام شد، همچنین برای رسیدگی به مصوبات سفرها سامانه ندا راه‌اندازی شد، همچنین برای تکریم مردم سامانه کارتابل شهروندی طراحی و اجرا شد؛ از طریق این کارتابل امکان مکاتبه برای شهروندان استانی فراهم شد. همچنین در سفرهای شهرستانی سعی شد تمامی معضلات شهرستان‌ها بررسی شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مدیریت استان تلاش برای سفر مقامات کشوری و لشکری به استان اصفهان بود، عنوان کرد: در این راستا رؤسای قوا به استان سفر کرده و همچنین وزرا و رؤسای سازمان‌های کشور به اصفهان آمدند و بر این اساس امروز با آمار میزبانی ۱۸۹ میزبانی سفر به مقامات عالی رتبه کشوری مواجهیم.

استاندار سابق اصفهان عنوان کرد: همچنین دیدار با مسئولان ملی و حضور در پایتخت از جمله برنامه‌های مهم مدیریت استان بود، در این راستا این موضوع پیگیری شد و دیدار با وزرا و رؤسای سازمان‌ها و رئیس‌جمهور انجام شد.

وی گفت: اصفهان در سه سال گذشته به‌صورت مستمر میزبان ۹۷ هیئت خارجی بود، همچنین سفر هیئت‌های رسمی با مدیریت استان به کشورهای خارجی انجام و تفاهم نامه‌های همکاری متفاوتی امضا شد، همچنین میزبانی از کنگره‌ها و رویدادهای بین‌المللی از جمله دستاوردهای کلان استان در سه سال گذشته است.

استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: بلافاصله بعد از قبول مسئولیت استان اصفهان به بررسی چالش‌های عظیم مهم و اساسی استان اصفهان از جمله خشکسالی و آب و آلودگی هوا و فرونشست پرداخته شد زیرا حل معضل آب از جمله موارد مورد تاکید رئیس‌جمهور بود، در این مسیر سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان پیگیری شد، پروژه انتقال آب دریا به استان اصفهان نیز از جمله اولویت‌های استان بود.

مرتضوی افزود: انتقال آب دریای عمان به استان از جمله پروژه‌های مهمی بود که در مرداد سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد و با بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها امروز این پروژه با سرعت جلو رفته و حدود ۷۶۹ کیلومتر لوله‌گذاری شده است، این پروژه رکورد خطوط انتقال آب را شکسته است؛ امیدواریم این پروژه با همت استاندار جدید تکمیل شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از منابع جنوب استان اصفهان از جمله پروژه‌هایی بود که پس از مطالعات فراوان و با هماهنگی ملی این پروژه کلنگ زنی شد و با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است و قابلیت اتمام تا هفت الی هشت ماه دیگر را دارد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات آیت‌الله رئیسی درخواست از هیئت مولد سازی برای تأمین اعتبار این پروژه بود که به لطف خدا انجام شد، برخی از پروژه‌های انجام شده در سه سال گذشته پروژه‌های بر زمین مانده از سال‌های گذشته بود.

مرتضوی با اشاره به حل مشکل چند ده ساله علی آباد کلنگان در دولت شهید رئیسی ادامه داد: مجموعه ریسباف از جمله مجموعه‌های بلاتکلیف بود که با تدبیر دولت پس از ۲۰ سال بلا تکلیفی به سرانجام رسید، همچنین مدیریت کلان استان تصمیم گرفت با توافق با شهرداری موزه‌ای بین‌المللی در این مکان برقرار شود.

کد خبر 802248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.