دانش‌بنیان‌ها برای ۵ هزار میلیاردتومان نیاز فناورانه نقش‌آفرینی کنند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: پیش از برگزاری نمایشگاه فن نما، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان نیاز فناورانه شناسایی کرده بودند که انتظار می‌رود شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین این نیازها نقش ایفا کنند.

سعید ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه فناوری و نوآوری و چگونگی برپایی نمایشگاه فناوری به‌عنوان محلی برای عرضه و تقاضای فناوری بین شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: استان اصفهان در سند آمایش دارای دو مزیت شاخص از جمله «گردشگری، فرهنگ و هنر» و «علم و فناوری» است.

وی افزود: نمایشگاه «فن‌نما» به‌عنوان تجلی بروز و ظهور حوزه فناوری در شهر و استان اصفهان عمل کرد؛ در این نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها حضور داشتند و به‌عنوان عرضه‌کنندگان فناوری فعالیت می‌کردند، همچنین متقاضیان فناوری از بخش‌های خصوصی، عمومی و دولتی نیز در نمایشگاه شرکت داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی نمایشگاه «فن‌نما» فراهم کردن بستری برای ایجاد شبکه ارتباطی میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری بود؛ این ارتباطات به امید رفع نیازهای فناورانه شکل گرفت.

ابراهیمی با بیان اینکه در کشور بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از آن‌ها در استان اصفهان مستقر هستند، گفت: در نمایشگاه فن نما ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف همچون محیط زیست، انرژی، فولاد، پزشکی و مدیریت شهری حضور داشتند و محصولات و فناوری‌های خود را عرضه کردند.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در ۱۰ پاویون مختلف و در فضایی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع برگزار شد، همچنین ۳۰ صندوق تأمین مالی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تأمین مالی حوزه فناوری نیز حضور داشتند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: یکی از نکات مهم نمایشگاه، همکاری با شهرداری اصفهان بود؛ تجهیزات مختلفی نظیر لباس‌های آتش‌نشانی، تجهیزات امداد و نجات، پهپادها و ابزارهای حمل‌ونقل عمومی همچون قطعات اتوبوسرانی و مترو که بیشتر وارداتی هستند، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به قراردادها و دستاوردهای نمایشگاه فن نما بیان کرد: شهرداری اصفهان در این نمایشگاه بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان قرارداد از جمله قراردادی برای دستگاه توموگراف منعقد کرد که به کمک آن بیماری‌های درختان شناسایی و درمان می‌شود، همچنین قراردادی ۴۰ میلیارد تومانی با شهرک تحقیقاتی در حوزه فناوری منعقد شد.

وی ادامه داد: پیش از برگزاری نمایشگاه فن نما، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی بیش از ۵ هزار میلیارد تومان نیاز فناورانه شناسایی کرده بودند که انتظار می‌رود شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین این نیازها نقش ایفا کنند.

کد خبر 802169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.