رسیدگی به موضوع تنش آبی، اولویت کار استاندار جدید باشد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اولویت کار استاندار جدید باید رسیدگی به موضوع تنش آبی استان باشد، گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین و جدی‌ترین مشکلات استان همین موضوع است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: برای نمایندگان سایر استان‌ها باور اینکه گلستان، استانی دارای تنش آبی باشد، بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راهی به غیر از حفر چاه برای تأمین آب شرب مورد نیاز نداریم، افزود: راه‌اندازی سد نرماب، قدری از این چالش در شرق استان خواهد کاست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از سد نرماب حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی راهکار تأمین آب شرب غرب استان را شیرین‌سازی آب دریا دانست و اضافه کرد: استان می‌تواند ۳۳ درصد از دریا برداشت کند از این رو اقدامات لازم در این زمینه در دست اجراست.

سنگدوینی با اشاره به ظرفیت طبیعی و تاریخی استان در جذب گردشگر افزود: تله‌کابین یکی از پروژه‌های گردشگری و خواسته مردم استان از دیرباز است، اما برخی افراد به بهانه تخریب طبیعت اجازه اجرای پروژه را نمی‌دهند.

وی ادامه داد: همان‌طور که همه می‌دانند در استان‌های گیلان و مازندران تله‌کابین راه‌اندازی شده و برای محیط زیست مشکلی ایجاد نشده است، حالا برای گلستان چگونه ممکن است که محیط زیست تخریب شود؟

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش از ترافیک شهر گرگان انتقاد کرد و گفت: ترافیک گرگان در ساعاتی از روز قفل است و تردد در این شهر نسبتاً کوچک ساعت‌ها به طول می‌انجامد.

وی تردد خودروهای سنگین از داخل شهر گرگان را یکی از عوامل افزایش ترافیک دانست و گفت: با بهره‌برداری از کمربندی گرگان بخشی از این مشکل مرتفع می‌شود.

سنگدوینی با بیان اینکه بلوار، روشنایی و دور برگردان آماده شده است، افزود: ساخت قطعه اول کمربندی گرگان یعنی ورودی جاده اصلی به سمت سرخنکلاته هزار میلیارد تومان هزینه دارد که باید تأمین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه شهر گرگان زنده نیست، اضافه کرد: مردم گرگان باید از امکانات شهری خوب برخوردار باشند که این با نظارت بیشتر مدیران شهری میسر خواهد شد.

کد خبر 802108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.