برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری موجب افزایش نشاط اجتماعی شهروندان می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری همچون رویدادهای هفته فرهنگی اراک، نقش موثری در افزایش امید و نشاط اجتماعی شهروندان این شهر دارد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهروندان اراکی به خوبی می‌دانند که شهر ما جای کار زیاد دارد و برای آبادانی آن همه باید دست در دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی اراک یک نماد و فرصت برای هم‌صدایی و یکدلی برای ساختن شهر اراک است، افزود: ما در شورای ششم به همین منظور روز اراک را که یک سنت حسنه است و در دوره قبل پایه‌ریزی شده بود را به هفته اراک ارتقا دادیم، زیرا اعتقاد داریم برای رسیدن به هم‌صدایی و همدلی نیاز داریم زمان بیشتری را به اراک اختصاص دهیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: امسال برنامه‌های بسیار خوب، متعدد و پرمحتوایی را با مشارکت شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف طراحی کردیم و در سند چشم‌انداز اراک پیش‌بینی شده است که این شهر باید به شهری پویا تبدیل شود و یکی از ضروریات آن برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی است.

خسروانی تاکید کرد: با برگزاری رویدادهای مختلفی که هدف‌گذاری کرده‌ایم، اراک به شهری رویدادگرا تبدیل می‌شود و این به معنای آن است که در این شهر هر هفته یک رویداد مهم فرهنگی، ورزشی و هنری عرضه می‌شود که نشاط و پویایی را به شهر تزریق می‌کند.

وی اضافه کرد: از بعد اقتصادی هم این ایده بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند منجر به ورود سرمایه به این شهر شود و رونق اقتصادی ایجاد کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه معتقد هستیم با بودجه‌های شهرداری نمی‌توان اراک را آباد کرد، ادامه داد: ما برای هرچه بهتر ساختن اراک نیازمند جذب سرمایه‌گذاران هستیم، هفته اراک یک فرصت برای معرفی هرچه بهتر شهرمان است تا سرمایه‌گذاران برای ورود به اراک ترغیب شوند.

خسروانی تاکید کرد: هر سرمایه‌گذاری برای اینکه سرمایه خود را وارد شهر کند، مؤلفه‌های مختلفی را مدنظر قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها میزان آشنایی با ظرفیت‌های آن شهر است.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم، ظرفیت‌های کم‌نظیر اراک را معرفی کنیم و در رسانه‌های ملی نام این شهر باید بیشتر تکرار شود تا همه ایران، اراک را با ظرفیت‌هایش بشناسند و این مهم می‌تواند این شهر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه هفته فرهنگی اراک بهترین فرصت برای عشق ورزیدن به شهرمان است، اضافه کرد: در صورتی که به عنوان یک شهروند و مسئول تعلق خاطری نسبت به شهرمان نداشته باشیم، دل هیچکس برای ما نخواهد سوخت، حتی اگر بهترین مدیران و کارکنان را استخدام کنیم و بهترین بودجه‌ها و برنامه‌ها را برای شهر اراک تدوین کنیم اما اگر تعلق خاطر به شهر وجود نداشته باشد، به طور قطع راه به جایی نخواهیم برد.

خسروانی ادامه داد: باید اراک را مانند خانه خود بدانیم و برای آبادانی آن تلاش کنیم، چراکه هرچقدر شهر اراک آبادتر و پیشرفته‌تر شود، بدون شک بر زندگی تک تک شهروندان اثر می‌گذارد و سود آن به همه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم در تدوین و برگزاری هفته فرهنگی اراک سه مؤلفه را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: در تلاش هستیم که هفته فرهنگی اراک را به یک جریان مداوم تبدیل کنیم، به نحوی که مدیران آینده شهری در اراک هم به برگزاری آن پایبند باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک عنوان کرد: این برنامه باید از حالت حاکمیتی خارج شود و جنبه مردمی پیدا کند، به عنوان مثال سمن‌ها باید در تدوین برنامه مشارکت و حتی در اجرای آن نیز ورود کنند و صاحب اختیار باشند، حتی محلات هم به موضوع ورود کنند تا هفته اراک جنبه مردمی پیدا کند و به دنبال خود مشارکت اجتماعی را بالا ببرد، در این صورت است که به شادابی و نشاط شهر کمک خواهد کرد.

خسروانی ادامه داد: برنامه‌های هفته فرهنگی اراک باید دارای اصالت باشد و منجر به افزایش سرمایه‌های فرهنگی شهرمان شود.

وی گفت: این هفته باید یادآور اصالت، داشته‌ها، هویت و سنت‌های این شهر باشد و این شاخص باید هفته فرهنگی را از سایر برنامه‌ها و جشنواره‌ها متمایز کند.

کد خبر 802076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.