۲۸۶ نفر در حوادث رانندگی در مازندران جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از جان باختن ۲۸۶ نفر در حوادث رانندگی در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمد عباسی صبح امروز_شنبه بیست‌وهشتم مهر_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شش ماه نخست سال‌جاری، ۲۸۶ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، ۲۳۴ نفر از تلفات تصادفات شش ماهه نخست سال‌جاری را مردان و مابقی را نیز زنان تشکیل داده‌اند، افزود: براساس آمار دریافتی شهرستان‌های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب آمل با ۳۹، ساری و بابل هر کدام با ۳۹ فوتی و کمترین شهرها گلوگاه و عباس‌آباد هر کدام با دو فوتی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بیشترین کشته‌ها را مربوط به محور برون‌شهری و راه روستایی دانست و گفت: از ۲۸۶ کشته تصادفات شش ماهه، ۲۱۰ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی با کاهش هشت درصدی و ۶۷ نفر در حوادث درون شهری با کاهش ۳۲ درصدی گزارش شده است.

عباسی با بیان اینکه هفت هزار و ۱۶۶ نفر در شش ماه نخست سال‌جاری به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش را نشان می‌دهد، مطرح کرد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی است.

وی با تاکید بر اینکه برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی برای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی و با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم مؤثر باشند.

کد خبر 802068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.