همکاری کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری ایران و تانزانیا توسعه پیدا می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی، همکاری‌های ایران و تانزانیا در حوزه‌های کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا نوری قزلجه در پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تانزانیا اظهار کرد: این کمیسیون مشترک بعد از چند سال تعویق فردا شنبه برگزار خواهد شد و امروز مقدماتش فراهم شده است.

وی افزود: ۱۱ سند در حوزه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی آماده شده است که فردا در کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا به امضا می‌رسد. همچنین امروز دیداری با رئیس جمهوری زنگبار داشتیم تا زمینه‌های همکاری‌های هرچه بیشتر اقتصادی و فرهنگی بررسی شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به پیشینه تاریخی که ارتباطات ایران، تانزانیا و زنگبار دارد زمینه‌های مساعد بسیار زیادی فراهم است.

نوری قزلجه ادامه داد: بنا شد این نکات در اسناد همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری، علمی و انتقال دانش و تأمین مواد مورد نیاز دو کشور از جمله نهاده‌های دامی و مواد مورد نیاز صنعت دامپروری و برخی مواد غذایی، محصولات گرمسیری و ادویه جات تقویت شود.

وی عنوان کرد: در مقابل خدمات فنی و مهندسی کشور ما می‌تواند در حوزه‌های گاز، پتروشیمی، کشاورزی و انتقال دانش، علمی و فرهنگی مورد نیاز طرف مقابل، به آنان کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه فردا اسناد محورهای یاد شده نهایی و امضا می‌شود، بیان کرد: امیدواریم این اسناد و همکاری‌ها بعد از سال‌ها تعویق و کمرنگ شدن با توجه به موقعیت استراتژیک قاره آفریقا در دنیا، توسعه یابد.

کد خبر 801882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.