جبهه مقاومت با  وجود ترور رهبران آن همچنان زنده است

امام جمعه موقت چادگان گفت: شاهد هستیم که امروزه در جبهه مقاومت با ترور رهبران شاخص آن هنوز هم جبهه مقاومت زنده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد که نکته اول در این زمینه ایجاد تشکیلات است که نیروهای مقاومت آن را از جمهوری اسلامی آموخته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز_ جمعه بیست و هفتم مهر_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: نشست بیانیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا بسیار جای تعجب داشت که در طی یک سال اخیر مردم غزه کشته می‌شوند و حدود ۴۰ هزار نفر از مردم اهل سنت غزه کشته و شهید شدند، اما شورای خلیج فارس وقتی جلسه‌ای با اتحادیه اروپا دارند، به جای حمایت از مردم غزه در این مورد صحبتی نکردند.

وی افزود: در ادامه هم بیانیه‌ای علیه ایران زدند که سه جزایر ایرانی را مربوط به امارات دانستند و معتقد بودند که ایران این سه جزیره را غصب کرده که بحث آن ریشه تاریخی دارد.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: زمانی که پیامبر اسلام (ص) رحلت کردند و جانشین خود، حضرت علی (ع) را انتخاب کردند ولی بعد از آن در ماجرای سقیفه با اینکه می‌دانستند حضرت علی (ع) از همه لایق‌تر است و یک گروه اقلیت را به حاکمیت جامعه اسلامی شناختند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: این افراد اعتقادی به دیندار بودن حاکم نداشتند و معتقد بودند هرکس حکمرانی بلد باشد باید حاکم جوامع اسلامی شود و این همان جدایی دین از سیاست است و از همان زمان این بحث مطرح شد.

وی اضافه کرد: امروزه هم شاید همین حاکمان جوامع اسلامی به اصول اسلامی مانند نماز پایبند باشند، اما همچون گذشته خودشان سیاست را مطابق دین اجرا نمی‌کنند و به نفع خود پیش می‌روند.

امام جمعه موقت چادگان تصریح کرد: جبهه مقاومت که شیعیان عراق و لبنان و شیعیان یمن را شامل می‌شود و دوستداران اهل بیت (ع) در غزه و فلسطین، اعتقادات و سیاستشان طور دیگری است که دین در آن نقش اساسی و پررنگی دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: ما در سیاست پیرو اهل بیت (ع) هستیم و طبق دیدگاه قرآن و سنت در سیاست عمل می‌کنیم و به همین خاطر ولی فقیه که مجتهد عالم و صاحب فتواست که دارای همه خصوصیات حسنه و در امور سیاسی از همه فقیه‌تر است که می‌تواند از کتاب و سنت مسائل سیاسی را بهتر از همه درک کند.

وی ادامه داد: به همین خاطر در جریانات مختلف همچون جنگ عراق و ایران و سایر مسائل حضرت امام (ره) در بعضی موارد مخالفت و در برخی موارد موافقت کردند و با ایجاد بمب هسته‌ای مخالفت کردند، چرا که در تشیع وسایلی که نسل کشی و بمباران می‌کند نباید باشند.

امام جمعه موقت چادگان بیان کرد: شاهد هستیم که امروزه در جبهه مقاومت با ترور رهبران شاخص آن هنوز هم جبهه مقاومت زنده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد که نکته اول در این زمینه ایجاد تشکیلات است که نیروهای مقاومت آن را از جمهوری اسلامی آموخته است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: جبهه مقاومت آموخته است که وقتی تشکیلاتی عمل کنند، با از بین رفتن یک فرد تشکیلات همچنان پابرجاست، در چند ماه اخیر هم با شهادت رئیس جمهور ما و تشکیل نشدن مجلس جدید، کشورمان رئیس جمهور نداشت، ولی هیچ خللی در نظام اسلامی ایجاد نشد که یکی از دلایل مهم آن همین کار تشکیلاتی است.

وی افزود: محور مقاومت معارف دینی دارد و کار آن همراه با معارف دینی و منطبق با آن است که در کنار آن عمل به تکلیف هم دارند و می‌دانند که وظیفه‌شان در این نقطه تاریخی عمل به تکلیف است و صرفاً دیدگاه نتیجه‌گرا ندارند.

امام جمعه موقت چادگان تاکید کرد: امروزه هم وظیفه ما عمل به تکلیف که حمایت از جبهه مقاومت و مردم غزه و لبنان است که باید در این زمینه به درستی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: حمایت از حق برای ما یک مهم است و باید از حق دفاع کنیم و در این زمینه هیچ نگاهی به ادیان ملل مظلوم نداریم و فرقی نمی‌کند که شیعه یا سنی باشند یا از دین دیگری پیروی کنند.

کد خبر 801857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.