جنگیدن در مرام ما یک عبادت است/ دشمن افسران ما را اشتباه شناخته است

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در مرام ما جنگیدن یک عبادت است و به قول شهید سلیمانی باید شهید زندگی کرد تا شهید شد، گفت: اگر افسری از مقاومت به شهادت رسید افسران دیگر جنگ را اداره خواهند کرد، دشمن در شناخت ما دچار اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز _جمعه بیست‌وهفتم مهر_ در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته شهر اصفهان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند کسانی که تقوای الهی داشته باشند همانند کلیاتی هستند که در قلعه محکم زیسته و دیگران نمی‌توانند به قلعه آن‌ها نفوذ کنند، اما بی‌تقوایان در قلعه شکسته‌ای زندگی می‌کنند که بیگانگان به راحتی می‌توانند در آن نفوذ کنند.

وی با تاکید بر شجاعت و پردلی به عنوان یکی از نعمت‌های خداوند برای انسان، افزود: سخاوت و شجاعت از نعمت‌های خداوند است که آن را در انسان‌هایی قرار می‌دهد که مورد محبت خداوند باشند و آن‌ها را امتحان کرده باشد، شجاعت به معنای زور بازو نیست، بلکه در مقابل نترسیدن است و اینکه معتقدیم اولیای خداوند به ویژه ائمه معصومین شجاع‌ترین مردم زمان هستند به معنای نیروی قلب آن‌ها است و امام معصوم (ع) از هیچ چیز جز خداوند نمی‌ترسد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ادامه داد: زمینه شجاعت ترس از خدا است و هر چه انسان از خدا بیشتر بترسد از هیچکس دیگری ترسی نخواهد داشت، در همین رابطه امام صادق (ع) فرمودند که هر کس از خداوند بترسد در ادامه خدا کاری می‌کند که همه غیر از خدا از او بترسند و ابهت او را در دل همه جای خواهد داد.

وی گفت: وقتی انسان بپذیرد که همه عالم در ید قدرت خداوند است و هیچکس کاره‌ای در این عالم نیست، دیگر وحشتی نخواهد داشت و از دشمن هم نخواهد ترسید، بنابراین شجاع یعنی کسی که خوف از پیش‌آمدهای عالم ندارد چون اعتقاد به خداوند دارد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ماجرای غرق شدن فرعونیان در رود نیل، گفت: حضرت موسی در آن لحظه گفت که خداوند با ما است؛ لذا در چند جا شجاعت لازم است، اولین چیز آن است که انسان در مقابل هوای نفس و شیطان قوی باشد و به روایتی شجاع‌ترین انسان‌ها کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

وی افزود: شجاعت در مقابل حرف حق زدن دومین مورد است، اینکه شهید مدرس به پهلوی می‌گوید خواست من این است که تو وجود نداشته باشی نشانه شجاعت او است، لذا تا از خداوند نترسیم شجاعت هم نخواهیم داشت.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: افرادی که می‌گویند ما چه کاری به لبنان و فلسطین داریم، باید بدانند اگر جلوی دشمن را نگیریم تا درب خانه ما خواهد آمد، در همین رابطه امیرالمومنین (ع) فرمودند که کسی جلوی در خانه‌اش نجنگید مگر اینکه ذلیل شد، بنابراین باید قبل از اینکه دشمن در خانه مؤمنین بیاید با آن جنگید و مقابله کرد.

طباطبایی‌نژاد گفت: دشمن تصمیم خود را گرفته و گفته که از نیل تا فرات را خواهد گرفت و هیچ قبه و مکان مقدسی از دست آن‌ها در امان نخواهد بود، لذا اگر از آن‌ها بترسیم و مقابله نکنیم خداوند آن‌ها را بر ما مسلط خواهد کرد و برای همین باید برای پیروزی با دل و جرئت باشیم تا یا دشمن را نابود کنیم یا به شهادت برسیم، لذا کسی‌که ایمان نداشته باشد ترسو است.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها که می‌گویند چرا با صهیونیست‌ها می‌جنگیم، بدانند که مسلمان یعنی حامی مظلوم، یعنی دشمن ستمگر و برای همین ما با افتخار در مقابل دشمن می‌ایستیم و لازمه این کار جنگیدن با هوای نفس درونی خودمان است.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به شهادت یحیی سنوار، دبیرکل جنبش سیاسی حماس و روحیه شجاعت این مبارز فلسطینی، شهادت شهید نصرالله و شهید نیلفروشان را نیز تسلیت گفت و اظهار کرد: شهید نصرالله باعث افتخار و سربلندی همه شیعیان در میان اعراب جهان بود که ارادت ویژه‌ای به رهبر معظم انقلاب داشت.

وی افزود: شهید نصرالله در معنی ولایت فقیه گفته بود که من هر چه بدانم ولی فقیه دوست دارد انجام شود، ولو نگوید را انجام می‌دهم و اگر بدانم چیزی را دوست ندارد و نگوید، انجام نخواهم داد و چنین انسان و شخصیتی بسیار ارزشمند است.

طباطبایی‌نژاد از همه تشییع‌کنندگان شهید عباس نیلفروشان قدردانی کرد و گفت: این شهید بزرگوار از سن هجده سالگی در جبهه‌های جنگ حضور داشت و تا آخرین نفس به مبارزات خود ادامه داد تا در کنار سید مقاومت به شهادت رسید که این موضوع برای اصفهان و ایران موجب افتخار است.

وی با اشاره به ترور رهبران مقاومت توسط رژیم صهیونیستی اضافه کرد: دشمنان به این فکر افتاده‌اند که اگر سران مقاومت را به شهادت برسانند کار تمام شده است و برای همین پس از شهادت شهید نصرالله نتانیاهو گفت که ما از جهت حزب الله راحت شدیم، اما باید گفت که دشمنان هنوز شیعه را نمی‌شناسند و گمان می‌کنند افسران و سربازان ما همانند افسران و سربازان خودشان هستند و با زور به میدان می‌آیند و انگیزه‌ای برای جنگ و مقابله ندارند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: سربازان دشمن اگر بتوانند فرار هم می‌کنند غافل از آنکه ما هر فردی از افرادمان در مبارزه با دشمنان دین خدا، یک سردار خواهند بود و برای همین است که امام خمینی (ره) در خصوص شهید حسین فهمیده فرمودند که این جوانان رهبران ما هستند، لذا سربازان ما با حفظ مراتب با جان و دل به جنگ می‌آیند.

جنگیدن در مرام ما یک عبادت است

وی با بیان اینکه در مرام ما جنگیدن یک عبادت است و به قول شهید سلیمانی باید شهید زندگی کرد تا شهید شد، گفت: اگر افسری از مقاومت به شهادت رسید افسران دیگر جنگ را اداره خواهند کرد، دشمن دچار اشتباه است و نمی‌داند که فرزندان ما با سن کم دست در شناسنامه‌ها می‌بردند تا بتوانند به جبهه‌های جنگ بروند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: همان نیتی که برای قبولی نماز و روزه وجود دارد، برای جنگ هم است و بلکه بالاتر است، خداوند خریدار این انسان‌ها است و باید انسان قدر و قیمت داشته باشد تا خداوند او را بخرد و شهید شود.

وی در ادامه به مؤمنین توصیه کرد که یکی از نیازهای عزیزان لبنان و غزه کمک مالی است و اضافه کرد: اکنون نیازی نیست که ما به لبنان و غزه برویم اما می‌توانیم به آن‌ها مساعدت مالی کنیم؛ اگر زمانی به عراق و سوریه هم برای کمک دفاعی رفتیم به درخواست خود دولت‌های عراق و سوریه بود.

امام جمعه اصفهان از بانوان متدینی که با اهدای طلا و پول خود به جبهه مقاومت یاری می‌رسانند هم قدردانی کرد و گفت: مردم لبنان مردم فقیری نیستند، اما امروز که خانه‌هایشان خراب شده و مغازه‌هایشان بسته شده است و نیازمند کمک مالی ما هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در لبنان آواره شده‌اند و نیازمند کمک‌های مالی هستند، ادامه داد: مردم لبنان و غزه به لطف الهی سلاح می‌سازند، بنابراین دشمن خیال نکند با ترور رهبران مقاومت کار تمام شده است، نیروهای مقاومت جدید می‌شوند و سلاح می‌سازند و این روند تا نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

طباطبایی‌نژاد گفت: دشمن بداند با زدن برخی از سران مقاومت اتفاقی نخواهد افتاد و کار ادامه خواهد داشت، ما پیش‌آمدهایی را در اوایل انقلاب داشتیم که در یک لحظه چندین نفر به شهادت رسیدند و بحران‌هایی را گذراندیم و خم به ابرو نیاوردیم و همه این شهادت‌ها موجب سربلندی ما شد، این‌ها امتحان الهی است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: صهیونیست‌ها یهودی نیستند و کافر هستند، مگر می‌شود طرفدار حضرت موسی کودک‌کش باشد؟ آیا این‌ها آبروی یهود را بردن نیست؟ یهودستیزتر از نتانیاهو وجود ندارد و صهیونیست‌ها به هیچ کتاب آسمانی معتقد نیستند.

کد خبر 801830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.