هوای گیلان تا ۱۲ درجه سردتر می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: عصر جمعه با ورود جریانات سرد و شمالی و نفوذ تدریجی سامانه بارشی جدید به منطقه، افزابش ابر، بارندگی و روند کاهشی دما به طور متوسط هشت تا ۱۲ درجه تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سیدمحمد تقی سدیدی امشب_پنج‌شنبه بیست‌وششم مهر_ اظهار کرد: امروز آسمان گیلان صاف و آفتابی بود و همانطور که انتظار داشتیم شاهد فعالیت جریانات جنوبی و گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه های استان بودیم که پیامد آن وزش باد گرم و افزایش نسبی دما در تمام نقاط گیلان بود.

وی افزود: امروز رودبار با ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اسب وونی در ارتفاعات تالش با هشت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط گیلان بودند، همچنین دمای هوای رشت بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد شرایط جوی آرام و جریانات جنوبی تا عصر جمعه در استان فعال است و طی این مدت وزش باد گرم در برخی منااطق گیلان پیش‌بینی می‌شود.

سدیدی تصریح کرد: بر اساس مدل‌های هواشناسی، از عصر جمعه شرایط جوی گیلان تغییر خواهد کرد و با ورود جریانات سرد و شمالی و نفوذ تدریجی سامانه بارشی جدید به منطقه، افزابش ابر، روند کاهشی دما، بارندگی و وزش باد، رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته آینده هوای نسبتاً سرد و کاهش دما به طور متوسط هشت تا ۱۲ درجه در اکثر نقاط گیلان پیش بینی می‌شود، گفت: فعالیت سامانه بارشی اوایل هفته در استان، از شدت کمتری برخوردار خواهد بود؛ اما از روز یک‌شنبه تا روز سه‌شنبه هفته آینده، سامانه تقویت می شود و بارش در برخی مناطق استان می تواند شدید و قابل توجه باشد.

وی اضافه کرد: از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه، بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات و مناطق بالادست استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناس گیلان افزود: طی سه روز آینده، دریای خزر مواج و طوفانی است و ارتفاع موج حداکثر به ۲ متر می‌رسد و شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب خواهد بود.

کد خبر 801773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.