۲۵۰۰ ایثارگر در قزوین واجد شرایط دریافت زمین هستند

مدیرکل مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و ایثارگران کشور گفت: ۲۵۰۰ نفر از ایثارگران استان قزوین واجد شرایط و مشمول دریافت زمین هستند، اما در استان قزوین هنوز واگذاری زمین به اعضای جامعه ایثارگری صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، میثم امروز عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در نشست پیگیری واگذاری زمین به ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: با وجود انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و استانداری قزوین در سال ۱۳۹۹ اما بعد از گذشت ۴ سال هنوز اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است.

وی افزود: طبق ماده ۷ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران استان قزوین واجد شرایط و مشمول دریافت زمین هستند، اما در استان قزوین هنوز واگذاری زمین به اعضای جامعه ایثارگری صورت نگرفته است.

مدیرکل مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و ایثارگران کشور ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ابلاغ شده و امروز بیش از ۱۵ سال از ابلاغ قانون یادشده گذشته، اما هنوز واگذاری زمین که حق ایثارگر است، انجام نشده و بنابراین این روند مطلوب نیست.

اروز بر تسریع در واگذاری زمین به جامعه ایثارگران استان قزوین تأکید کرد و گفت: مطابق قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران انجام این مهم حق قانونی ایثارگران است و باید در سریع‌ترین زمان محقق شود.

رعایت عدالت در واگذاری زمین به ایثارگران

مهدی رجحانی، معاون عمرانی استانداری قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: در ۳ سال گذشته مشکلات فراوانی در واگذاری و پروژه‌های زمین‌های استان قزوین وجود داشت، طی این مدت تلاش شد تا این مشکلات کمتر شود.

وی با بیان اینکه مسکن و اشتغال مشکلات اولیه کشور و همچنین استان قزوین است، افزود: برای رفع هر کدام از این مشکلات، راهکارهای مختلفی استفاده شده تا برطرف شود. تلاش می‌شود در واگذاری زمین بین ایثارگران عدالت رعایت شود تا هر ایثارگری به یک میزان ارزش ریالی، زمین دریافت کند.

به گزارش ایمنا، در بخشی از این جلسه نیز مسئولان پیرامون نحوه واگذاری زمین به جامعه ایثارگران استان قزوین با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر 801665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.