افتتاح نخستین زمین اختصاصی هلیارد کشور  در مازندران

رئیس هیئت بازی‌های بومی محلی مازندران از احداث و افتتاح زمین اختصاصی هلیارد برای نخستین‌بار در کشور در شهرستان آمل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محدثه مهدوی بعدازظهر امروز_پنجشنبه بیست‌وششم مهر_ در حاشیه افتتاح زمین اختصاصی هلیارد که با مشارکت هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی آمل و ورزش و جوانان این شهرستان در دبیرستان آیت‌الله خامنه‌ای آمل احداث شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این زمین هم‌زمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: رشته ورزشی هلیارد یک بازی جدیدی است که سازنده آن یک ایرانی و از ترکیب چند بازی از بازی‌های بومی محلی چون آغوذکا، گلف الهام گرفته شد و وسایل آن بومی است.

رئیس هیئت ورزشی بازی‌های بومی و محلی مازندران با اشاره به اینکه در شش ماه، این رشته ورزشی گسترش پیدا کرده است و نخستین زمین ورزشی اختصاصی آن احداث شد، تصریح کرد: تاکنون مسابقات استانی با حضور مسئول کمیته هلیارد کشور برگزار شده است و در پاییز سال‌جاری تلاش داریم تا مسابقات کشوری را میزبان شویم.

مهدوی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هیئت ورزشی بازی‌های بومی محلی در این استان یادآور شد: این برنامه‌ها قبل از هفته تربیت‌بدنی و از هفته روستا در مازندران آغاز شده و از آن زمان تا مناسبت تربیت‌بدنی جشنواره‌های متعدد بومی محلی به‌همراه بازی‌های محلی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در هفته روستا با هماهنگی این هیئت ورزشی، برگزاری جشنواره بومی در روستای حاجی‌کلای آمل، جشنواره زردکیجا در میاندرود و سایر جشنواره‌های بومی محلی در دستور کار قرار گرفت، افزود: هدف از برگزاری این بازی‌های بومی محلی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری، احیا و ترویج بازی‌های بومی محلی است و برگزاری این گونه جشنواره‌ها، شادی و نشاط و امید برای خانواده‌ها و در نهایت پیوند بین نسل گذشته با نسل جدید را به دنبال دارد.

افتتاح نخستین زمین اختصاصی هلیارد کشور  در مازندران

کد خبر 801638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.