به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز _پنجشنبه بیستوششم مهر_ در نخستین جلسه هماهنگی گروههای آموزش ابتدایی استان قزوین با تاکید بر جایگاه مهم و اثرگذار گروههای آموزشی به ویژه در دوره ابتدایی اظهار کرد: بهرهگیری از ظرفیت گروههای آموزشی به منظور کیفیتبخشی فعالیتها و ارتقای تفکر سازنده در معلمان و دانش آموزان پیگیری شود.
وی به تحلیل مسائل تعلیم و تربیت در طول چند سال تحصیلی گذشته پرداخت و افزود: تحول در مدارس نیازمند معلمانی باانگیزه و توانمند است که با فعالسازی و همسوسازی تمام ظرفیتهای مدارس محقق میشود.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین معلمی را شغلی تخصصی و باارزش توصیف کرد و گفت: مؤلفههای انگیزهبخشی و توانمندسازی مدیران و معلمان به اشتراکگذاری تجارب در مدارس است که این امر در آموزش ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
سیاهکالی مرادی ضمن مهم و اساسی خواندن دوره ابتدایی اضافه کرد: به عنوان سرگروههای آموزشی با توانمندسازی معلمان تلاش کنید یادگیری را در سطوح اولیه حیطه شناختی متوقف نکنید، بلکه در تمامی حیطههای یادگیری و تمام سطوح به آموزش دانش آموزان بپردازید.
وی ادامه داد: مدیران مدارس باید ارتقای دانش، مهارت و عملکرد حرفهای معلمان را برنامه اصلی کاری خود قرار دهند و آموزش مهارتهای زندگی از جمله آموزش تفکر انتقادی، نقد و بررسی کتابهای درسی و روشهای تدریس را در دستور کار خود بگذارند.
لزوم آموزش مهارتهای امداد و نجات به معلمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت طرح دادرس و ماهر گفت: امروزه نیاز به آموزش مهارتهای زندگی بسیار بیشتر از آموزش محفوظات ملموس است و این طرحها جزو کاربردیترین طرحهایی هستند که میتوانند دانشآموزان را برای زندگی آینده آماده کنند و در مواقع خطر به کمک آنان بیایند.
سیاهکالی مرادی همچنین بر آموزش مهارتهای امداد و نجات به فرهنگیان تأکید و تصریح کرد: اجرای این طرحها باید با اولویت مدارس کمتر برخوردار استان قزوین صورت گیرد.
وی با اشاره به لزوم همکاری سایر نهادها با نظام تعلیم و تربیت گفت: ما به تنهایی توان حل مشکلات را نداریم، تمامی دستگاهها باید در حوزه فرهنگی، فضاهای آموزشی و ورزشی در کنار ما قرار گیرند تا بتوانیم برای اصلاح برخی ساختارهای اداری و ارتقای سطح سرمایه اجتماعی قدم برداریم.
به گزارش ایمنا، طی این نشست تخصصی سرگروههای آموزشی استان قزوین دیدگاهها، انتظارات، چالشهای موجود در این حوزه را مطرح کردند و در ادامه این جلسه نیز شیوهنامه مربوط به طرح دادرس (دانشآموز آماده در روزهای سخت) و طرح ماهر (مهارتآموزی هلالاحمر) تبیین و تشریح شد.
نظر شما