بارش‌های رگباری و پراکنده کردستان را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا بعدازظهر روز جمعه شرایط جهت رشد ابر و بارش‌های رگباری و پراکنده، به‌ویژه در بخش‌های شمالی شمال شرقی و ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی طی امروز در ساعات بعدازظهر وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می‌شود و تا روز شنبه هفته آینده با توجه با عبور امواجی از سطوح میانی جو، هوای استان ناپایدار خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، افزود: در مدت مذکور در برخی از ساعات وزش باد گاهی شدید و افزایش پوشش ابر خواهیم داشت که برای روز پنجشنبه در ارتفاعات و نیمه شرقی و شمالی استان همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: سرعت وزش باد به خصوص برای روز جمعه شدید و قابل ملاحظه بوده و امکان خسارت به سازه‌های موقت و کم استحکام وجود دارد.

پناهی اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد برای شکل‌گیری و انتقال گردوخاک به منطقه طی امروز تا جمعه در برخی ساعات دید و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: از لحاظ دمایی نیز طی سه روز آینده تغییرات محسوس نیست اما دمای هوای برای اواسط هفته آینده افت قابل توجهی خواهد داشت.

کد خبر 801547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.