تغییر فصل ملموس می‌شود / منتظر سرما و بارش برف باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور و به تدریج در شمال شرق رخ خواهد داد و در اواخر هفته در شرق و جنوب شرق، کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و تغییر فصل ملموس خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روزهای جمعه و شنبه با آغاز شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر، همراه با کاهش دما در غرب سواحل دریای خزر، بارش رخ خواهد داد و در بعضی مناطق شمال غرب، رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: یکشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه علاوه بر این مناطق در بعضی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش رخ خواهد داد و جمعه تا یکشنبه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد که موجب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود.

ضیائیان گفت: علاوه بر این، گرد و خاک می‌تواند از کشور عراق نیز به نوار غربی کشور نفوذ کند؛ همچنین لازم به ذکر است از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور و به تدریج در شمال شرق رخ خواهد داد و در اواخر هفته در شرق و جنوب شرق، کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و تغییر فصل ملموس خواهد بود.

کد خبر 801455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.