آشنایی با پیتسو همیلتون موسیمانه گزینه سرمربی‌گری استقلال+ بیوگرافی

پیتسو همیلتون موسیمانه گزینه موردعلاقه باشگاه استقلال تهران برای سرمربی‌گری تیم فوتبال این باشگاه است که ممکن است طی ساعات آتی جایگزین جواد نکونام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پس از چند هفته بلاتکلیفی به‌نظر می‌رسد سرانجام مدیران باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه به نتیجه رسیده‌اند و پیتسو جان همیلتون موسیمانه سرمربی ۶۰ ساله اهل کشور آفریقای‌جنوبی که از سال ۲۰۰۱ وارد عرصه مربی‌گری شده است و سیستم محبوب وی در تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را برعهده داشته ۲-۴-۴ بوده در آستانه نشستن روی نیمکت سرمربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران است تا جایگزین جواد نکونام شود.

موسیمانه سابقه سرمربی‌گری سوپراسپورت آفریقا (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷) را در کارنامه خود دارد. در تیم‌ملی آفریقای‌جنوبی (از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰) به‌عنوان دستیار مشغول به فعالیت بوده است. سرمربی‌گری تیم‌ملی آفریقای‌جنوبی (از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲) را برعهده داشته که طی ۱۷ بازی توانسته آمار شش برد، هشت تساوی و سه‌باخت را از خود برجای بگذارد.

آشنایی با پیتسو همیلتون موسیمانه گزینه سرمربی‌گری استقلال+ بیوگرافی

سرمربی ماملودی سانداونز آفریقا (از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰) بوده که در ۳۳۶ بازی به آمار ۱۹۱ برد، ۷۸ مساوی و ۶۷ باخت رسیده است. روی نیمکت سرمربی‌گری الاهلی‌زمالک مصر (از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲) در ۱۰۲ بازی به ۶۵ برد، ۲۶ مساوی و ۱۱ باخت دست پیدا کرده و به‌عنوان سرمربی الاهلی عربستان (از ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳) با حضور روی نیمکت این تیم در فقط ۲۹ بازی عملکرد ۱۹ برد، هفت تساوی و سه‌باخت داشته است.

همچنین به‌عنوان سرمربی الوحده امارت (۲۰۲۳) در ۱۰ بازی با این تیم، شش پیروزی و چهار شکست به‌دست آورده و در لیگ‌حرفه‌ای عربستان روی نیمکت ابها عربستان (۲۰۲۴) که آخرین تیم وی تا قبل از مذاکره با مسئولان باشگاه استقلال بوده است طی ۱۵ بازی، پنج پیروزی کسب کرده، سه‌تساوی به‌ثبت رسانده و با این تیم در هفت بازی مقابل حریفان شکست خورده است.

آشنایی با پیتسو همیلتون موسیمانه گزینه سرمربی‌گری استقلال+ بیوگرافی

سه قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا با الاهلی مصر (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱) و با ماملودی سانداونز آفریقای‌جنوبی (۲۰۱۶)، یک قهرمانی لیگ مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، یک قهرمانی جام‌حذفی مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، سه قهرمانی سوپرجام آفریقا با الاهلی (۲۰۲۱ و ۲۰۲۲) و ماملودی سانداونز آفریقای‌جنوبی (۲۰۱۷)، چهار قهرمانی لیگ آفریقای‌جنوبی، دو قهرمانی جام‌حذفی آفریقای‌جنوبی و دو قهرمانی جام ندبانک آفریقای‌جنوبی با ماملودی سانداونز، قهرمانی در لیگ دسته‌اول عربستان با الاهلی در سال ۲۰۲۳ و برگرداندن این تیم به لیگ‌حرفه‌ای عربستان افتخارات و همچنین سقوط با ابها به لیگ دسته‌دوم عربستان در فصل گذشته ازجمله سوابق موسیمانه در دوران سرمربی‌گری‌اش بوده است.

موسیمانه با توجه به دریافتی خود در باشگاه‌های الاهلی عربستان و الاهلی مصر که حدود یک‌ونیم میلیون دلار در هر دو تیم دستمزد سالیانه داشته است، از استقلال هم خواهان قراردادی مشابه شده اما باشگاه استقلال اعلام کرده قادر به پرداخت یک‌ونیم میلیون دلار به وی نیست و عدد ۸۰۰ هزار دلار را پیشنهاد کرده است.

آشنایی با پیتسو همیلتون موسیمانه گزینه سرمربی‌گری استقلال+ بیوگرافی

سرانجام طرفین با پیش‌نویس قرارداد یک میلیون دلار دستمزد + ۲۰۰ هزار دلار به‌عنوان پاداش و آپشن‌ها به توافق رسیدند که شامل ۵۰ هزار دلار برای قهرمانی در لیگ‌برتر، ۵۰ هزار دلار برای قهرمانی در جام‌حذفی، ۵۰ هزار دلار برای قهرمانی در سوپرجام و ۵۰ هزار دلار برای صعود به مرحله بعدی لیگ‌قهرمانان آسیا (الیت) می‌شود.

گفتنی است پیتسو موسیمانه در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان بهترین مربی قاره آفریقا شناخته شده بود. البته لازم به‌ذکر است باشگاه استقلال برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، عقد قرارداد با موسیمانه را به گرفتن پاسخ مثبت استعلام‌ها درخصوص این سرمربی اهل آفریقای‌جنوبی منوط کرده است.

طبق اعلام یکی از رسانه‌های داخلی، استقلال با پیتسو موسیمانه به توافق کلی رسیده و این سرمربی آفریقایی آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام کرده است. موسیمانه و استقلال اختلافات جزئی بر سر بند قرارداد دارند اما امروز مذاکرات نهایی بین استقلال و موسیمانه انجام می‌شود و احتمالاً وی به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب خواهد شد.

کد خبر 801390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.