نسبت به آگهی‌های فضای مجازی هوشیار باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان توصیه‌هایی به شهروندان به منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های سایبری ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را دارند و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب‌زبانی اعتماد خریدار را جلب می‌کنند و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را را واریز و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند، اما شهروندان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچ کالایی دریافت نمی‌کنند، شخصی پاسخگوی آن‌ها نخواهد بود یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در مواردی دیگر نیز شاهد تبلیغات حراج‌های فصلی هستیم که طی آن مجرمان با ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در شبکه‌های‌اجتماعی و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

مرتضوی ادامه داد: توصیه می‌شود شهروندان فریب بعضی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه اینترنتی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

کد خبر 801324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.