تلاش دولت برای پیدا کردن فراریان مالیاتی ادامه دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دانه‌درشت‌ها علیه اجرای قانون مالیات‌های مستقیم جوسازی و با اظهارات نادرست دولت را متهم به دخالت در حساب‌های مردم می‌کنند، اما این‌گونه نیست و هدف آن‌هایی هستند که فرار مالیاتی دارند و دولت با حساب مردم کاری ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالناصر همتی امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های پیش‌آمده درباره اجرای مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار کرد: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه‌درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد.

وی افزود: دولت با حساب مردم کاری ندارد و سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است، اطلاعات مربوط به بانک‌ها، شهرداری‌ها را به‌صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است و دخالت در امور مردم نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد آن‌هایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشت‌ها، علیه اجرای این قانون تبلیغات می‌کنند.

همتی در واکنش به این پرسش که آیا اجرای این قانون تأثیری در دهک‌بندی‌های جامعه خواهد داشت، گفت: این مسئله به‌طور قطع در دهک‌بندی جامعه تأثیری ندارد و بار دیگر تاکید می‌کنم که هدف آن‌هایی هستند که فرار مالیاتی دارند و این اقدام ربطی به مردم ندارد.

سود بانکی باید کاهش پیدا کند

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره سیاست‌های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی نیز گفت: سود بانکی باید کاهش پیدا کند و نگاه فعلی قابل تحمل نیست و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این است که به تدریج نرخ سود بانکی را پایین بیاوریم.

به گفته وزیر اقتصاد اگر در بلند مدت سود بانکی بالا باشد، به‌طور قطع در تورم تأثیر خواهد گذاشت و تلاش وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی پایین آوردن نرخ سود بانکی است.

به گزارش ایمنا، سازمان امور مالیاتی در چند سال گذشته با به‌روزرسانی سامانه‌های متعدد توان خود را برای بستن راه‌های فرار مالیاتی قرار داده است و در همین راستا سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را اجرایی کرده است تا هر گونه خرید و فروش در این سامانه ثبت و صورت‌حساب‌ها به‌صورت الکترونیکی صادر شود.

کد خبر 801234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.